23+1

Nu har Bästaste Malin och Linnea precis varit här på middag. Det var supermysigt,
Jag bjöd på Amanda Special : )

Räkor med chili och paprika.
Räkor
Pasta fjärilar
Cocktail tomater
Avokado
Cream fraiche Chili och paprika.
Ruccola

Fräs räkorna i lite olja och vitlök.
Koka pastan.
Blanda pastan med cream fraichen och räkorna.
Dela tomaterna och hacka avokadon i bitar.
Blanda allt och toppa med ruccola. Jag hade även i lite majs.
Servera med bröd, hur gott som helst.

Det är så lyxigt att få träffas så här mitt i veckan och bara prata. Vi pratade om allt men klart mest om den lilla i magen. Förstår att det är spännande även för mina vänner. Och jag vill mer än gärna ha med de på det här. Just nu är ni extra viktiga! De fick känna på magen och vi puffade till den lite och både Malin och Linnea fick känna den puffa tillbaka. Är så häftigt att den svarar! Malin vart nästan lite gråtfärdig!
Tack för att ni kom!: )


23+1
Nu är jag inne i min tjugofjärde vecka. Wow!

Fostrets utveckling vecka 24

Bebisen väger nu över 600 gram och är välproportionerad, men med tunn och ömtålig hud och ringa mängd underhudsfett. Hjärnan växer snabbt och bebisen börjar fylla utrymmet i livmodern. Den är ungefär 30 centimeter lång från hjässa till häl. Även om chanserna att bebisen skulle klara sig med rätt vård om den föddes nu är goda, så skulle de flesta läkare och barnmorskor göra sitt bästa för att förhindra en förlossning i det här stadiet så att bebisen får fortsätta utvecklas på ”vanligt” sätt.

Dina ögon kan kännas torrare och vara ljuskänsligare än vanligt. Detta är också normalt under graviditeten och du kan lindra sympt
omen genom att använda s k konstgjorda tårar (säljs på Apoteket).


Imorgon ska jag träffa pinglan Ingela och äta middag. Det blir trevligt!

Nu har jag även fått mina tider för julen. Kommer jobba ì Globen 19,20,21,22,23 december.
Så in och shoppa julklappar så slår jag in de åt er: )

Nu är jag trött ska gå och sova aldeles strax.
Har föresten "fryst" mitt träningskort nu då jag ha rlite ont i en nerv i ryggen.
Är bra att jag har min lilla wilda som kräver sitt. Så var inte oroliga, rör på mig gör jag ändå.

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Anonym

Länge sen det va magbilder hörru lizen!!!

2009-12-09 @ 09:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0