Andra advent.

Åh det har varit en mysig helg.
I fredags vart vi bjudna på middag hemma hos Alex mamma var mysigt och mycket gott. Sen åkte Alex hem till Micke medans jag begav mig hem till den efterlängtade sängen : )
I lördags städade vi och fixade inför besöket av Alex mormor och morfar. Det var trevligt strax därefter kom Hugo (Alex lillebror) som så gärna ville komma och sova hos oss.
Vi tog en promenad i regnet ner till godisaffären för lite lördagsmys. Sen hem och göra tacos. Alex och Hugo hackade grönsakerna och det vart supergott. Vi tittade på Mysteriet på greveholm, robinson och lästa julsagor om tomtarna i finland och Lotta på bråkmakargatan.
Hugo och jag somnade tidigt men kl 3.00 väcker Hugo mig och säger.
-Liza jag tror Wilda ligger i sängen, det är något hårigt här.
-Ska vi ta ner henne? viskar jag.
-Nej det var inte Wilda det var Alex ben. svarar Hugo då.
Haha.. Jag kunde inte låta bli att skratta.

Hugo vaknade vid 8.30 så vi tog täcke och kudde och la oss på soffan för lite barnprogram.
Därefter vart det Andra adventfrukost. Vi åkte till affären och köpte ett pepparkakshus.
Men det var inte det lättaste att få ihop det och få det att se fint ut. Det var tur att vi hade ett barn med oss på bygget, då kan man skylla lite på det och säga att "det ska ju synas när ett barn varit med"
Men som hugo säger och jag håller med.
-Man kan inte vara bäst på allt heller: ) Här ser ni resultatet..


Hugo hade iaf roligt. Vi drack julmust, lyssnade på julmusik och mös.
Tjejerna som bodde här innan oss tittade förbi idag också. De skulle lämna nyckeln till motorvärmaren och
de kom in på en snabb visning.De verkade rikigt imponerade av allt Alex gjort. Så det var skoj!

Nu har Hugo Precis åkt hem, Alex är och spelar bandymatch och Jag och Wilda är ensamma. Snart ska vi gå en promenad med Sofia så det blir skönt.Sen kommer Mamma och Claes på fika. 

Det ligger en ganska intensiv men rolig vecka framför mig. 

Måndag: Kvällsmöte+ middag med jobbet
Tisdag: Malin och Linnea kommer hit och äter middag
Onsdag: Träffa Ingela och äta middag. Hoppas att Linda och fler från jobbet vill henka.

Tog lite detaljbilder hemifrån oss igår,dock inte den bästa kameran.


Jag älskar Julen..


Magen mår bra. Den växer så det knakar : ) Ne inte rikigt, men klart oftare känner jag den lille i magen.
Ska tillbaka till barnmorskan den 17 december. Då får jag höra hjärtat igen och då ska vi också börja mäta magen. Än så länge har jag gått upp ca 6 kg. (Tänk att man kan vara glad över det.)

Det känns overkligt att det snart är någon som kommer säga mamma till mig. När den berättar saker om mig kommer den inte prata om Liza utan om Mamma. Många pratar om att man brukar säga "jag ska aldrig bli som min mamma." MEN jag hoppas verkligen att jag blir som min mamma. Hon är den bästa mamman!
Tror inte det finns någon som haft sånt tålamod med oss. Hon har lärt mig såå mycket! Hon är klart min stora förebild speciellt nu när jag själv snart ska bli mamma!
Älskar dig mamsen...




Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: mamma

Älskade barn! Du hade rätt som alltid, Claes är o

hämtar badlakan!!!! Du kommer att bli en underbar

mamma och jag har ju en förebild i din mormor!!!

Jag älskar er!! Tack för mysiga timmar på söndags

eftermiddagen!

Kram mamma

2009-12-06 @ 20:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0