Ett helt år har gått..

Idag är det ett år sedan jag fick konstaterat att jag fått missfall.
Jag var i vecka 6 när jag fick blödningar uppsökte läkare som inte kunde konstatera om det var så eller inte, då det var så tidigt i graviditeten. Hon bad mig komma till efter en vecka. Och det gjorde jag då var det över.
Anledningen till att jag finns det så väl är ju självklart för att det är en jävligt jobbig upplevelse och sen var det Alex mammas födelsedag.  

Tänkt att ett helt år har gått och nu sitter jag äntligen här i vecka 25 med min mage. Känns otroligt!


Fostrets utveckling vecka 25
Bebisen väger nu nästan 660 gram och är ungefär 35 cm lång från hjässa till häl. Den gör andningsrörelser, men har fortfarande ingen luft i lungorna. Undersökningar har visat, att ett 26-veckors foster reagerar på beröring. Om du lyser med en ficklampa på magen kommer bebisen att vända på huvudet, vilket har tolkats som att synnerven har börjat fungera.

När du har tid på BVC kontrolleras ditt blodtryck och du får lämna urinprov. På så vis kan man upptäcka tidiga tecken på havandeskapsförgiftning och diabetes så att behandling kan sättas in om det behövs.


Nu känner jag min bebis i magen varje dag, röra sig, vända sig, sparka, hicka. Det är så häftigt.
 Idag fick "blivande" Farmor Åsa känna den sparka. : ) som vi väntat.

På torsdag ska jag till min barnmorska sophie igen. Ska bli härligt att få höra lilla hjärtat igen.
Jag ska också prata med henne om min Ischias. Börjar få rikigt ont speciellt efter en dags arbete. Är jätte jobbigt.
Ska se om jag kan få en remiss till någon som kan hjälpa mig. Vill inte att det ska bli värre.


Imorgon ska jag och mamma åka och handla de sista julklapparna det blir mysigt!Sen blir det jobb,jobb,jobb enda fram till jul.

Kärlek Liza



Kommentarer
Postat av: Åsa (blivande farmor)

Tack för den fina presenten jag fick och det bästa av allt: sparken jag kände i min hand! Förra året var det inte samma glädje, men nu är vi här och nu och det känns fantastiskt!



Kram Åsa

2009-12-15 @ 22:46:49
Postat av: Frida

du är en tjockis och gud så vacker!

jag är så glad för dig att allt gick så bra, de var lite kämpigt men nu längtar vi alla till den stora dagen. du är så duktig, du kommer att bli en fantastisk mamma.



puss å kram F

2009-12-17 @ 23:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0