God Jul på er

Här går det undan magen bara växer och växer(Lovar bild snart) och nu är det bara 100 dagar kvar tills den lilla ska komma.
Jag är ledsen att jag inte skrivit på länge men här har det jobbats.. Lördag-Onsdag var det paketinslagning så rackarns roligt! Tänk att man kan stå rakt uppochner i 8 timmar och slå in paket efter paket efter paket. Många som gick förbi tyckte nog lite synd om mig vissa sa "Men du är ju gravid du borde få en stol" men man hinner inte sitta, hela tiden fanns det någon som ville ha hjälp med sitt paket : ) så nu pryder mina paket många svenskars hem.

Igår var det julafton super mysigt, började dagen med frukost hos pappsen med mina bröder sen hem till mamma senare där min moster med familj från skåne var och min morbror med familj. Tomten kom och delade ut klapparna och vi skrattade väldigt mycket: ) Wilda hade sin röda rosett som alltid.
Sen åkte vi vidare enligt tradition och avslutade kvällen hemma hos Alex mamma Åsa. Hur mysigt som helst!
Jag är supernöjd över alla klappar då jag inte egentligen önskade något.

Vi fick bidrag till tittut så nu ska det bli av! Spännande!http://www.tittutultraljud.se/
I tisdags gick jag in i vecka 26...


Fostrets utveckling vecka 26

Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 750 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.


 Idag blir det en lugn dag ska plocka lite bland alla klappar sen kanske en promenad med wilda. Ikvälll ska vi till Alex pappa Håkan och fira lite Jul. Mys!

Kärlek Liza

Ps. Tack för alla superfina kommentarer.
Tack Mamma och Åsa för att ni alltid finns där. Ni kommer bli den bästa mormorn och farmorn i hela världen.

OCH

Tack Ingela för dina tankar, är så kul att vi hör av varandra och träffas. Du har ju trots allt kännt mig nästan hela livet så du står mig nära. Kanske mitt barn fåt vara med om lika roliga saker med dig som jag fick när jag var liten, tändsticksrace, badkarsbadning, påskäggsjakt.. Det önskar jag!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

God Jul världens bästa Liza! Är så glad över att du och magen mår bra, blir lite rörd när man sitter och läser om utvecklingen av lilla miraklet där inne :) Mysigt!! KÄRLEK

2009-12-25 @ 11:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0