Hos barnmorskan idag...

Allt gick bra idag. Vi pratade lite om mina tidigare graviditeter och min oro. Men hon lugnade mig med att "extra Ul gör man bara om man av medicinska skäl känner att det behövs. t.ex. fel på hjärtljud, magmått m.m.
Så vi skulle avvakta.
Vi lyssnade på lilla bebisen och vi hörde det lilla hjärtat slå 144 slag/minut. Så min känsla verkar fortfarande stämma: )
Vi kunde även höra min puls, barnet sparka och navelsträngen.Hur häftigt som helst!
Jag känner mig helt klart lugnare och den lilla har rört sig för fullt de senaste dagarna. Tror den kanske kännt av min oro och tänkt "Nu ska jag visa mamma " : )
Barnen på jobbet fick känna den idag med och de beskrev det som om det poppar popcorn i magen! Och det är precis så det känns.


Det känns så skönt med fredag imorgon är ganska trött! Alex tog influensa sprutan igår och ligger nu i sängen. Med feber och huvudvärk. Ska gå och göra honom sällskap med min nya gravid tidning!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa Engström

Hej Liza!

Skönt att du känner dig lugn nu. Kul att höra att bebisen mår bra och att det tickar på som det ska, trodde inget annat heller! Kollade på den söta nalle-dressen på H&M idag, gud så gulligt! Det finns inte så mycket köns neutrala kläder att köpa kanske tur det;) Var inne i en baby affär på Hornsgatan i söndags och jisses vad man kan göra av pengar på en liten bebis! Det är bara att börja spara, synd att farmor inte är miljonär! Kram på er1 Vi ses snart.

2009-12-04 @ 17:26:42
Postat av: Pinglan

oj ska bli kul å träffa dig ,,hoppas bebben vill busa lite så jag får känna ...har du vuxit ngt? petra sa att du blivit lite större

tog sprutan för flera v sen å precis som alex fick både kaj å jag feber å otrolig skallevärk i typ 12 timmar

kan du fatta att du ska bli mamma??? otroligt visst!!!

hörs å ses kramizar för nu är det snart resultat i idol.......tove å erik e bra men jag gillar CALLE

2009-12-04 @ 21:56:04
Postat av: ahnna

Hej !

Så skönt att läsa att allt rullar på och bebisen poppar popcorn i magen. Det skall bli jätte kul att se er snart (14 dagar kvar).

Tyvärr, har jag ännu ingen almenacka för 2016, men. jag noterar.

Mänga kramar så länge/ Moster Andra

2009-12-05 @ 13:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0