Jullov

Ja idag är det jullov känns så konstigt att vi redan är där, var det inte sommar nyss.
Igår var jag hos barnmorskan på morgonen. Hon tog blodprov, lyssnade på hjärtat som låg på 138, vägde mig uppgång med 4 kilo, och mätte lilla kulan.
Allt såg fint ut hon sa att "du kommer nog få en perfekt mage" Vilket kändes bra då jag inte tyckt det hänt så mkt sista tiden.
Vi pratade också om det onda i ischiasnerven men hon sa att det kan komma och gå jag ska använde ett sätesbälte nu som stabiliserar höften. Får höra av mig om de blir värre men idag känns det helt okej.
Ska tillbaka till henne om 3 veckor då jag är i vecka 28.

Är så mysigt att gå och lägga sig på kvällen med en bebis i magen som hela tiden vill sparka,vrida sig, göra kullerbyttor och massa andra konster. Det tar ju lite längre tid att somna men man somnar iaf med ro i kroppen: )

Imorgon börjar paketinslagningen ska bli superskoj. Är skönt att börja med två lite kortare dagar 12-17 för att sen köra gärnet mån-ons 12-20
Sen är man deckad på julafton vid Kalle Anka, Perfekt!

Om en stund kommer fancy hit men vän som jag inte träffat på länge. Hon har varit utomlands, LYX!
Hon kommer en sväng och snackar lite skit. Saknar henne! Fanny och jag delar många fina, roliga, härliga, tråkiga minnen. Hon är min bästaste vän. Här kommer några klipp från våran vänskap.


Sen blir det lugnt ikväll, tidigt i säng för min del.


Skriver mer en annan dag nu önskar jag er alla en riktigt god jul och gott nytt år och tack för all stöttning under detta år, som inte alltid varit så lätt.. Nästa år ser jag framemot!
Tack för alla fina komentarer blir alltid lika glad när Åsa, Mamma, Linnea, Ingela, Malin, Frida, Moa, Moster Ahnna, Alec, Ida, My, Jannike, Johanna, Amanda eller Jim skriver en liten kommentar på mina inlägg.

Kärlek Liza




Kommentarer
Postat av: ewa forsman

Hej min fantastiska Liza!

Nu tror jag, kanske, snart att jag börjar förstå

att jag ska bli mormor! För mig går tiden så fort

och du är så vacker! Tack för härliga timmar med

julklappsinköp, mys i soffan med fotmassage, väntan med handen på din mage för att få känna en rörelse. Det är underbara stunder att får vara i!

Älskar Dig!

mammms



2009-12-20 @ 11:39:52
Postat av: Pinglan

Hej Liza!

Ja det är så härligt att läsa å följa di å din mage(+ alex:s förståss...han har ju en viktig del i det hela)

kanske övar jag mina "farmorkänslor " på dig för det lär dröja innan jag är där

men det känns helt ok ..har ju kännt dig sen du badade i badkaret här hema när du var 5 ....sen kanske på nån förfest med grabbarna hemma å sen som en superkollega å vän....Liza du är speciell för mig på många sätt ....känns bra att vi inte släpper taget fast vi inte jobbar ihop längre

2009-12-20 @ 19:58:30
Postat av: tina nilsson

Gumsan! Jag måste få säga att jag njuter med dig å din mage! Sedan måste jag ju oxå få säga att alla mina 3 killars hjärtljud låg mellan 132-149... Vem vet vad du bär på för goding...?

En Guda God Jul Önskar Jag Dig!!



//Tina

2009-12-21 @ 17:44:09
Postat av: Anonym

God Jul Lizen..

Önskar syskonen stenberg <3

2009-12-24 @ 20:09:18
Postat av: Åsa Engström

Hej Liza!

Tack för att du delar med dig av eran graviditet! Det känns helt fantastisk att få vara med om denna upplevelse, lätt att vara utanför som farmor men det känner inte jag! Ser fram emot Tittut!



Kraaaaaam Åsa

2009-12-25 @ 10:56:21
Postat av: Fanny

Åååh Liza vilket fint collage du gjort :) Jag blev alldeles rörd av att se det. Älskar dig!!

2009-12-29 @ 18:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0