Nu är det bokat

Idag har det varit en lugn dag. Imorse åkte jag till mörtnäs och gick en promenad med bästaste Johanna och lilla hunden Lisen. Sen hem och så kom Åsa på fikabesök mysigt!
Alex har precis åkt iväg för att åka skridskor skulle gärna följt med men
1. Jag är värdelös på skridskor
2. Jag ställer mig absolut inte på ett par skridskor i 5e månaden.

Jag ska ta en liten promenad ner och "heja" senare : )

Nu är det iaf bokat och klart!
Den 18e januari får vi se den lilla i magen i 3D på tittut. Ska bli spännande, mysigt och häftigt!
Alex mamma och Leffe ska följa med: )
När man bestämmer sig för att göra något sånt här finns ju alltid en rädsla för att något ska vara fel.
I 3D ser man verkligen allt. Är något fel nu så lär vi se det.
Jag tror det är en helt frisk individ i min mage men skulle det inte vara det så har vi tid på oss att hantera det.
Den 18e april kommer vi även få veta om det är en liten flicka eller pojke vi väntar på. Jag lovar att inte skriva ut det i bloggen för er som inget vill veta: )

Ett ultraljud i 3D/4D är en mycket speciell upplevelse. Den stora skillnaden från de vanliga ultraljuden i svart-vit är att vi nu kan se fostret tre-dimensionellt och därmed få ett intryck av hur barnet verkligen ser ut. Vi ser även hur fostret rör sig (4D) och med lite tur kanske även olika ansiktsuttryck eller till och med ett litet leende. Kvaliteten på bilderna påverkas av kvinnans BMI och mängden fostervatten runt fostret. Ett BMI över 30 vid inskrivningen på MVC kan ibland vara orsaken till att bilderna inte blir så optimala som förväntat. Moderkakans placering kan också påverka om den ligger på framväggen av livmodern, mellan fostret och huden men oftast går det att få fina bilder ändå. Undersökningen görs bäst mellan 25-34 fullgånga veckor då mängden fostervatten är stor i förhållande till den plats barnet upptar.



I samband med undersökningen tittas även på fostrets storlek, vikt och välmående. Hjärtslagen avlyssnas och man bedömer mängden fostervatten samt moderkakans placering. För de som önskar kan även en könsbestämning göras.



Imorgon ska jag jobba, känns sådär har verkligen varit skönt att vara ledig!
Men jag jobbar bara mån-ons sen är jag ledig till den 7e januari så det känns helt okej!

I veckan ska vi försöka åka till Alex mormor och morfar och hälsa på. Vaggan ska vi också hämta så vi kan måla om den och göra den fin. Sen ska vi åka och äta middag hos farmor och farfar och önska de god fortsättning!

Jag saknar mina vänner. Känns inte riktigt som om man hinner med allt! Jag saknar att vara i ett samanhang, saknar att vara med.Jag vill att man ska räkna med mig. Inte bara ta förgivet, inte bara fråga för att, utan för att man vill att jag ska vara med! Vet inte om jag tycker att det känns så just nu. Förstår att det är svårt när man är i olika skeden i livet men jag hoppas det blir bättre! Ska försöka bjuda hem mina vänner till mig snart på kanske lite spel och mat. Ska fundera ut ett datum!

Men tack för alla fina julhälsningar!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skickar änglatankar till dig varje kväll.

jag pussar ut i luften och skriver ditt namn i stjärnhimlen.

Jag ler mitt solskenleende och skickar det på posten.

jag skulptrerar alla mina andetag till hjärtformade pärlor



Snälla fjärilsbarn, fånga mina glittertankar!!!



jag saknar

Kärlek alec

2009-12-27 @ 16:41:33
Postat av: Pinglan

Halloj igen.....

Klart allt är ok denna gång!!!

Ja du Liza jag hoppas verkligen att ni vet vilket kön bebisen är den 18 april med tanke på att underverket skall anlända den 5 april....hihihi.

Känner mig nästan gravid jag med efter all julmat och en å annan chokladbit, men eftersom inget rör sig där inne så betyder det antagligen att det är JAG som skall RÖRA på MIG!!

Ska njuta ev en veckas ledigt till .

Vi ses rätt som det är.

kramizar Pinglan

2009-12-28 @ 07:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0