18+1

Idag tar jag mitt första riktiga kliv in i vecka 19=) känns härligt.
Magen börjar puta mer och mer och det känns mer och mer som att det är någon därinne.





fetal development at 19 weeks


Fostrets utveckling vecka 19
Nu är du halvvägs! Toppen av livmodern når nu naveln och kommer att fortsätta växa med ungefär en centimeter i veckan. Bebisen är cirka 15 centimeter lång och väger strax
under 250 gram.
Nu har bebisen börjat svälja fostervatten och njurarna producerar urin. Hår växer på huvudet.

Nu utvecklas sinnena fort. Nervcellerna för de olika sinnena – smak, lukt, hörsel, syn och beröring – utvecklas nu i sina respektive områden i hjärnan.


Fy vad jag är trött efter veckans tre första dagar. Var såå nära att sjukskriva mig imorse pga trötthet. men efter lite tjat och självömkan gick jag i mörkret påväg till jobbet. Trött som tusan, då kör Alex ikapp mig och säger "Ska jag köra dig?" You made my day=)
Det hade säkert gått bra med promenaden som alltid men jag var så trött att det kändes så bra att få sätta sig i bilen och bli skjutsad.
Nu har jag precis kommit hem. Ska aldeles strax laga lite middag, Räk och sparrispaj mums så himla gott!

Tänkte jag skulle svara på ett inlägg här från min kära moster Ahnna:

Postat av: Moster Ahnna
Roligt att få följa med på din och Alex resa till att bli föräldrar. Julklappar önskar Ni till er själva,tycker jag För Sen när bebisen är född kommer det dimpa ner massa presenter som är bebis anpassade. Namn är kul att fundera på. Moster i skåne fundera redan på,( du vet hur jag är) Blir det dop och när i såfall.?!
All kärlek till dig,Alex och magen.

Svar:
Hej Moster! Vad glad jag blev när jag såg ditt inlägg. Vart lite osäker på om du hittat hit=)
Det är sant, Vi ska fundera på vad vi behöver, Känns som vi har allt utom den lille/lilla!
Skoj att ni kommer i jul, ska bli kul att träffa alla skåningar.
Ja Moster jag vet hur du är. Dop blir det sommaren 2010 och om du vill planera längre fram när du ändå är igång så blir det väl konfirmation år 2026 haha.. =) Ses och hörs snart igen kram till er i skåne.

Ikväll blir det skumbad med tändaljus och lugnmusik men först middag.

Vi hörs till helgen.


Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0