20+1

Idag är jag inne på min 21 vecka jag har alltså gått in i andra halvlek=)
Det känns helt underbart. Igår tyckte jag att jag kunde känna en puff på magen. Så häftig känsla.
Ibland känns det som jag lixom tappar luften fast i magen. tror att det är den lille/lilla som gör små kullerbyttor eller så.=)


Fostrets utveckling vecka 21
Nu väger fostret cirka 360 gram och är ungefär 27 centimeter långt från hjässa till häl. Ögonbryn och ögonlock är fullt utvecklade och fingertopparna täcks av naglar.

”Små grytor har stora öron”: Nu kan bebisen höra vad du säger eller sjunger. Vissa studier pekar på att att nyfödda barn suger kraftigare om de lyssnar på en saga de hört ofta i livmodern. Om du vill göra din egen ”vetenskapliga” undersökning, kan du välja en bok du tycker om och läsa den högt. Det är klokt att välja något du inte kommer att tröttna på i brådrasket, eftersom det kan råka på att bli en storfavorit som du får läsa många, många kvällar framöver...


I söndags tog vi även en ny magbild.



I måndagskväll var jag på paketinslagningskurs. Alltid lika roligt att träffa alla tjejer som är så laddade inför julen.
Det vart mycket prat om det lilla barnet i magen, Jag är ju nästan först ut i "gänget" så det är klart att uppståndelsen blir stor men det är bara härligt. För detta är stort! Jag vet inte om jag förstår hur stort det är.
Snart är JAG lixom Mamma.
Kommer förmodligen jobba Globen i år med, vilket känns bra, då jag varit där tidigare år. Så kom och shoppa loss så slår jag in paketen fint och jag lovar det blir verkligen fint.  

I tisdags kväll var jag iväg på smyckesparty hos en kollega. Var super trevlig! Jag köpte massa fint, födelsedagspresenter, julklappar, egoklappar m.m. Och jag vart inte så fattig heller =)

Så det har varit fullt upp de senaste dagarna så nu har jag precis kommit hem från jobbet. Ska ha lite egomys. Bada badkar och mysa framför tvn. Alex ska på träning så det blir Hunden, jag och lilla magen ikväll=)

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Pinglan

oj oj ....nu syns det ju!!!!härligt att halva tiden har gått.......nedräkning kan påbörjas alltså!!Spännande

hoppas badet blir skönt

kramizar Pinglan

2009-11-18 @ 19:10:31
Postat av: Johanna

nu kanske vi ska prova oss på tratten igen? =)

2009-11-18 @ 19:19:17
Postat av: Åsa (blivande farmor)

Hej Liza!

Ja det är verkligen stort att bli mamma, men att bli farmor när man är 43år det känns sååå kul, nästan lika stort som att bli förälder! Idag var det ÅTTA gravida på kurs hos oss idag, jag var tvungen att fråga en av tjejerna hur långt gången hon var (ville jämföra magarna liksom,är jag knäpp eller?). Alltså din och hennes! Ha en skön kväll,vi ses imorgon. kram Åsa

2009-11-18 @ 21:20:14
Postat av: Billie Boy

You and Alex look realy good together! I wish you all the best in youre life!!! I don´t understand much in your text because im from danmark! But anyway i see the lightning in youor eys and that your waiting on a baby!!! How amazing isant that!!??!!??!!??!! xxx Billie Boy..-..

2009-11-22 @ 02:18:39
URL: http://twitter.com/BillyBoyPoison

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0