Alla helgons helg

Jag har varit lite dålig på att uppdatera på sistone, tänkte jag skulle skriva lite idag.
Igår var vi ute vid Värmdö kyrka och tände ett ljus för Alex Farfar. Det är alltid så vackert på kyrkogården just denna dag. Alla är och tänder ljus för sina nära och mörkret ligger tungt över gravarna. Mysigt!
I fredags var vi hos mormor och tände ljus, så nu lyser det hos våra kära.





Idag har jag levererat min första tavla, till kollegan. Den vart riktigt fin, hoppas hennes väninna blir glad.
Efter det kom min kära vän Fanny hit och nu ligger vi och pratar om julklappar och ångest.
Vad ska man önska sig i julklapp? Kan man börja önska sig saker till bebben eller det känns kanske lite för tidigt? Hur är det där egentligen, ska man köpa saker innan? Man kan väl inte hålla på och tänka att allt kan gå fel hela tiden. Eller?
Har iaf hittat massa fina saker. Åh vad sugen man blir. Eller hur?





I fredags ringde en barnmorska från bvc och berättade att min barnmorska slutat och att jag därför måste byta. Vilket kändes helt okej, trots att hon jag hade innan var super gullig.
Den 23 november ska vi dit och lyssna på hjärtat. Ska bli spännande att få höra det slå för fösta gången.
Tänk att det finns ett litet liv i min mage, jag tror inte det dröjer länge tills det börjar synas ordentligt. Det känns som att det hänt mycket bara den senaste veckan. (Magbild kommer)
Jag har en väldigt full vecka framför mig, ska försöka hinna skriva här iaf. Men lite överseende om vi inte hörs förens nästa helg. Föresten nu är det bara veckan kvar tills jag och Sofia får åka på spa. Ska bli så skönt. Mamma ska kolla imorgon om det är så bra för mig med kurbad eller om man kan boka om det till någon skön massage.
De säger ju att man får bada bubbelbad och bastu men att det finns forskning som visar att mer än 10 min i högvärme kan påverka fostret. Så vi får se, men massage är ju inte fy skam heller.



Måste avsluta med att lägga upp en bild på min ortoligt stiliga sambo..

..med denna mask höll han på att skrämma livet ur sin mamma.

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: moster ahnna

Roligt att få följa med på din och Alex resa till att bli föräldrar. Julklappar önskar Ni till er själva,tycker jag För Sen när bebisen är född kommer det dimpa ner massa presenter som är bebis anpassade. Namn är kul att fundera på. Moster i skåne fundera redan på,( du vet hur jag är) Blir det dop och när i såfall.?!

All kärlek till dig,Alex och magen.

2009-11-01 @ 22:39:21
Postat av: Anonym

Jag som alltid tyckt att Alex är så fin, men i lördags var han det inte! Fy att skrämma sin mamma så! Kramar till er från mig!



Viggo, är inte det fint eller kanske inte?

2009-11-02 @ 12:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0