Seg söndag

Åh.. Nu börjar jag bli så där trött igen som jag var tidigare i graviditeten.
Imorgon ska vi till Barnmorskemottagning, ska bli så häftigt att få höra hjärtljuden från vår lilla "miracles".
Jag ligger här i soffan och kikar runt på några gravidbloggar. Inser då att många börjar köpa prylar tidigt.
Jag har endast köpt en pryl som jag inte kunde låta bli.
En fruktansvärt söt spöket laban docka, den är så fin.

Laban Docka

 

Men man kanske kan börja shoppa lite smått, behövs ju en hel del=)
Vet att det finns fler sugna där ute... så ska vi köra?=)

Igår var Alex ute med några kompisar och när han kom hem inatt låg vi länge och pratade och kände på magen. Om man har tålamod så kan man nu faktiskt känna den lilla röra sig där inne. Ibland får man vänta lite men det är det värt. Jag har ju känt av lilla "miracles" ett tag men det är ännu mer speciellt när man kan få andra att känna det också eller när man själv känner det både på insidan och utsidan.
Alex sa något som jag tyckte var så gulligt.
"Tänk sen då kommer du och lillen komma och titta på mina bandymatcher. Coolt"

Jag vet att ALEXANDER kommer bli världens bästa pappa!

Hittade ett jätte fint halsband jag gärna skulle vilja ha när babyn är här.

Men då ska det självklart stå barnets namn och Alexander.

Nu börjar man bli lite frustrerad att man inte vet vad det är för en liten krabat som bor därinne.
Vi har nog redan klart för oss om det blir en liten flicka men om det blir en lite pojk vet vi inte alls vad den ska heta...
Det finns en teori som säger att ligger hjärtljuden över 140 är det en flicka ligger de under är det en pojke?
Imorgon får vi se, i nu läget tror jag det kommer ligga över 140 men vem vet.
Vad säger ni som redan har barn stämmer detta?


Idag är Isac, Wildas morbror hemma hos oss. Då hans familj hade dagen full av olika aktiviter så som Jobb, jobb och jobb.  Men det är bara mysigt. Vi gick en promenad tidigare idag och ska snart försöka ta oss ner till ekvallen för att titta på premiären i Bandyn.

Imorgon blir det träning. Känns skönt!
Försöker hinna skriva imorgon igen..

Kärlek Liza

Kommentarer
Postat av: Pinglan

det där med hjärtljuden stämde inte för mig iaf...då skulle jag ha fårr en kille å en tjej....

kramizar Pinglan



en sak har du rätt i ....det är mamman som skall få presenter ....kanske ngt litet till bebban/bebben

2009-11-22 @ 16:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0