Fredagsmys

Stannade hemma idag med då jag inte känner mig helt frisk.
Bara en lugn dag.
Balder min "fosterhund" kom hit för några timmar sen och ska bo här över helgen.

Gamal bild på Balder och Wilda

Balder och Wilda i somras

Snart ska jag, Balder och Åsa "Svärmor" åka på middag hemma hos Alex mormor och morfar.
Wilda får åka och sällskapa med morbror Isak och Alex är ute och käkar och ska titta på bandyn med jobbet.

Sitter här och funderar på hur man ska få folk att komma hit på besök=) Vi flyttade in första September och det är många som inte varit här. Och nu är vi ju dessutom klara med allt.

Kanske borde ha en bjudning, en eftermiddag med glögg, pepparkakor och ost... låter det trevligt?


Detta ska jag ta tag i. Jag återkommer om när!

Tack för kommentarerna ni skriver, är svårt att svara på dem bara. Men tänkte skriva en sak och det var om Åsas kommentar på namnet Tyra Inga. (Inga från min mormor)
Åsa: Kul att föra släktnamn vidare (men Alex släkt då?;)).

Jag förstår din tanke men när vi pratade om  förnamn, mellannamn och efternamn Alex och jag så tyckte Alex att man bara ska ha ett mellannamn och inte tusen som jag ; )
...och blir det då en tjej så kanske det blir en Tyra Inga men blir det en pojke så kanske det blir en Liam Olof (Olof som Alex) =) Hehe... Men jag skulle gärna vilja veta om ni har några tjejnamn eller pojknamn som går i släkten?=)

På måndag är det iaf dax för paketinslagningskurs med Zilloman. Tänk att jag har längtat i ett helt år efter detta och nu får vi äntligen dra igång igen. Hur mycket jobb det blir vet jag inte men hoppas kunna jobba en del.
Ni ska få ett smakprov på hur fina paketen blir, det är dock inte jag som gjort dessa.

Men det kunde ha varit; )

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen åka.

Kärlek Liza



Kommentarer
Postat av: Jannike

Hej tjejen! Va roligt det är att läsa din blogg. Det är roligast att se att man delar många tankar och känslor med andra som man har själv. Innan det riktigt syntes på magen.. Puh! man ville att hela världen skulle se, inte bara jag som ska känna. (vilket jag gjorde väldigt starkt, "JAG ÄR GRAVID!" men inte många som såg det eller kände det som jag :( tror att du förstår vad jag menar. Men snart är du verkligen där Liza utan att ens hinna reflektera kring det och då kommer du istället tänka, när hände det här :) vart kommer den här stora klumpen ifrån? Eftersom magen växer snabbare än vad tanken hinner med så slår man i allt hela tiden med magen, man missbedömmer sin egen storlek lite grann :P När man har hört att höggravida har sagt "du får den ta och komma ut någongång" så har jag alltid kännt att "hur man `känna så, det måste ju vara alldeles underbart att ha bebisen där inne" Men desto närmare man kommer (jag nu vecka 27) Så inser man att det här är tufft och blir inte lättare :P andfåddhet, lättblödande näsblod, ont i rygg och bäcken. Nu kommer det... Men det är endå en så kort tid... Kram på dig!

2009-11-13 @ 17:12:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Moa

Först NU fattar jag hur man komenterar i bloggen...haha! Det var bara för att Du tackade för alla kommentarer som jag började undersöka saken:)

Snacka om att inte vara snabb!



Jag är inne och kikar om du har skrivit något nytt varje dag och blir så glad av att hänga med lite i graviditeten och livet utan att vi pratar med varandra varje dag! Jag tycker om Dig så mycket Liza och nu vet du att du har en bloggstalker:)



Puss och kram



PS. vi ses ikväll bland paketen DS.

2009-11-16 @ 12:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0