Sjuk=/

Idag är jag hemma från jobbet då jag vaknat hela natten varje gång jag har behövt svälja. Kändes som att svälja rakblad. Men sen när jag vaknade på morgonen var det onda i halsen som bortblåst däremot har jag en näsa som inte går att andas igenom och en hosta som jag vet inte vad.
Det är INTE svininfluensan, jag lovar. Jag är bara förkyld!

Men fy vad tråkigt det är att vara hemma själv. Ibland tänker man vad skönt det skulle vara att vara hemma en dag. Men icke det är hemskt! Blir nog tyvärr hemma imorgon med.
Idag har jag tittat på förlossningskliniken på tv. Hjälp! Tror inte jag har förstått att jag snart är där. Skönt att det finns så många kunniga människor som tar hand om en iaf.

Jag sappade runt lite på tvn och kom till tv4 nyheterna. rätt var det är ser jag mig själv där =)
Det var ett inslag om årets julklapp då de klippt ihop lite snuttar från gamla repotage.
Nyfiken gå in på:http://tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1329668




Idag har jag forsatt titta runt på olika barnvagnar och bilbarnstolar.
Det är en hel djungel av modeller, hur ska man veta!
Men denna bilbarnstol tycker jag är fin. Modellen heter Akta Graco.



Har tittat på en barnvagn som heter Brio happy combi. Känns som en rejäl vagn krävs när man är ute mycket och också har en ganska rejäl vovve.
Ni kanske tycker jag är tidig som redan börjat titta men som sagt det är en djungel av prylar/modeller. 

På måndag är det bara en vecka kvar tills vi ska till mvc 23/11.
Ska bli skönt då jag inte rikigt känner mig helt lugn.
Ibland tycker jag det känns jätte mycket och ibland står jag där och tänkter borde det inte synas mer nu.
Jag är inte super-nojigt men efter mina tidigare missfall är det ganska svårt att tänka "klart det går bra" för det är inte klart och hur jag än gör för att sluta tänka så, så finns du ju hos mig. Det är en del av mig,mitt liv som jag inte kan sudda ut eller glömma om jag så skulle vilja. 
Jag tror att folk förstår och jag tror att mina nära själva känner en viss oro och att den blir extra påtaglig när jag bekräftar den med mina egna tankar. Kan det stämma?


Imorgon skulle mormor fyllt år. Jag saknar henne, hon var en underbar människa. 
Det var mycket som hände i mitt liv just när mormor dog och det som gjorde mest ont var att den enda människan som jag ansåg var riktigt glad just då var hon och den enda platsen man kunde åka till där allt var som vanligt var just till henne. Tårarna rinner när jag skriver detta. Jag älskade verkligen verkligen henne.
Jag ska delge er en liten tanke och den tanken är att blir Miracles en flicka ska hon nog få heta

Tyra Inga Löven-Zetterberg


Inga efter mormor (Inga-britta)
Jag och mormor
Jag och min älskade mormor för många år sedan.

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: mamm

Du vet Liza, att när Du gör så gör jag! Sitter på

jobbet och läser dina rader om din mormor! Era funderingar på namn är helt underbara. Som jag berätta så har vi ju anknytning till Tyra också.Min mamma o din mormor

var en alldeles unik kvinna! Och saknaden är stor

och kommer nog alltid vara det! Det vi kan göra är

att lära oss o ta tillvara allt det hon gav oss, och

föra det vidare! För "Livet kan vara helt underbart,

om man vågar leva det" Jag älskar Dig! Kram mamma

2009-11-12 @ 17:53:41
Postat av: Åsa Engström

Hej Liza!

Fint skrivet om din mormor, och kul att föra släktnamn vidare (men Alex släkt då?;)). Att vara orolig inför förlossning och under sin graviditet tycker jag är en känsla som kanske alla kan tänka på! Varför tar en del människor allt så för givet för det är inte klart för någon att det går bra,som tur är så går det oftast bra men tänk då vad glad man blir och så tacksam för livet! Kramar Åsa

2009-11-12 @ 20:48:27
Postat av: Maria (Pierres mamma)

Du gör alldeles rätt i att vara ute i god tid, det är låååång leveranstid på barnvagnar, insides tips från Jossan (hon jobbar på Barnens Hus i Nacka). Kramis på ER.

2009-11-12 @ 23:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0