16+0

Godmorgon!
Idag har jag gått 16 fulla veckor, känns helt sjukt att kliva in i vecka 17.

Dags för fotografering. Vi har nämligen börjat fota magen varje vecka så vi kan följa hur den växer vecka för vecka. /bild kommer senare.


Fostrets utveckling vecka 17
Redan nu kan du känna när ditt barn har hicka. Det känns i så fall som mycket regelbundna fosterrörelser. Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen. Fostervattnet som fostret rör sig är rent och sterilt och byts flera gånger om dagen. Barnets hår har börjat växa och bli längre.


Jag sov inte så bra inatt, har vaknat flera gånger. Magen bubblar och spänner, en härlig känsla som man inte vill somna ifrån men samtidigt är jag väldigt trött idag.

Den 27 oktober ska vi till sös på RUL (Rutin ultraljud)
Spännande!Längtar så efter att få se den lilla igen och nyfiken på vem där är som ligger i min mage. 
Vi har börjat prata lite namn. Vi gillar Liv, Morris, Hampus, Alicia och Vilja väldig mycket!( Men vi spinner vidare)

Nu ska jag packa ihop mig och vovven för att åka ut till hundhagen med vännerna.



Skriver senare och lägger då också upp bilder på magen=)
Kärlek/Liza






Kommentarer
Postat av: Pinglan

fina namn.......ett annat fint är Vida betyder: "älskad" eller "liv" på hebreiska. På spanska betyder det livet.

kul att du delar med dig av er lycka

kramizar

2009-10-11 @ 15:14:52
Postat av: Jane

Härligt, skall följa med spänning. Kul med fakta som ine änns jag kände till trots 2 och massor av år. Kram

2009-10-11 @ 17:58:50
Postat av: Håkan Lövén

Underbart!

2009-10-11 @ 18:52:21
URL: http://www.loven.se
Postat av: Pinglan

oj tänkte bara tjej.....vaför? ...hm.....känsla liksom ...

Vide är killalternativet

kramizar Pinglan

2009-10-11 @ 19:26:16
Postat av: Frida Holm

VILJA, gud vad fint! :D

2009-10-14 @ 13:40:58
URL: http://fridaholms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0