En riktigt höstdag

Idag vaknade jag tidigt med huvudvärk, då Alex inte var hemma bestämde jag mig för att ligga kvar ett tag till. Jag lyckades ända till halv 11=) härligt!
Det var supertrevligt hos mamma igår. Claes dotter Linda, hennes man Björn och deras två barn kom lite senare på kvällen.
Leo (den minsta) har jag aldrig träffat då han snart bara är ett år.
Åh.. vilket litet charmtroll. Snacka om att man längtar tills man får en egen liten att mysa med och lukta på.

Imorse åkte jag, Amanda och hennes bonusmamma Sanna till Siggestagård med hundarna. (Wilda, Mollie, Lars och Larissa) Det var jätte mysigt. De busade som aldrig förr.

Eter det följde Amanda med mig hem och tittade på Robert Gustavsson filmen som jag kanske sätt 10 gånger då den är sjukt bra.
Nu har jag precis röjt ut min garderob och Amanda hade turen som var på plats och raffade åt sig en massa.

Ikväll blir det middag hos Åsa, herregud vad vi äter borta hela tiden! Kanske dags att börja bjuda igen=) När kan ni komma?

Jag kände mig lite deppig imorse tror att det beror på att det börjar närma sig UL.
Efter mina två tidigare missfall har det blivit en ganska jobbig upplevelse. Båda gångerna har man konstaterade att det var Missfall via ultraljudet. Så det är med skräckblandad förtjusning jag går dit på tisdag. Jag tror ju innerst inne att detta kommer gå bra, men man vågar som sagt inte hoppas för mycket!
Och jag är inte negativ, som det känns som att många tror. T.ex. När jag säger hur jag känner så säger de flesta med god vilja  och mening självklart, "Nej det kommer gå bra, klart det går bra". Men jag vet ju att det inte alltid gör det. Men eftersom jag nu är inne i vecka 18 snart 19 så borde det gå bra. HÅLL TUMMARNA!
Tur att jag har Alex och tur att han är med mig, känns lugnare då!
Men nu är det bara 8 7 6 5 4 3 dagar kvar, det var inte länge sen det var 3 veckor kvar. Så det går ju åt rätt håll.

Jag ocj Alex sommaren 2008 i Helsingborg
Kärlek Liza

Kommentarer
Postat av: Pinglan

Hej Igen.....klart du är orolig ,det är alla man vill ju så gärna !!!!

tror jag berättat (men påminner)för dig om den underbara barnmorka som jag träffade när jag var gravid och som fick mig att bli vän med oron,,,så här sa hon:

nu är du en orolig blivande mamma

sen är du en orolig spädbarnsmamma

sen.................småbarnsmamma

sen.................skolbarnsmamma

sen.................tonårsmamma

sen.................barnenflyttarhemifrånmamma

sen.................farmor/mormor

sååååå bli vän med din oro !!!

klok kvinna eller hur?

kramizar Pinglan som såklart håller tummen!!

2009-10-24 @ 17:59:25
Postat av: Liza

Tack Pinglan.. det finns många kloka människor!

Men att bli vän med oron vore ju toppen. Ska träna är inte det jag är bäst på!



Kram

2009-10-24 @ 18:14:34
Postat av: Jane

Söta ni är! Ja du kära brorsbarn, livet vet vi inget om. det som sker det sker och skulle det tråkigaste hända så kommer det fler möjligheter. Jag tänker på er och hoppas att allt går bra. Jag längtar också efter en baby i familjen.



Kramar och ser fram mot att kanske få ett besked på tisdag via sms om du kommer ihåg.



Kramar till er 3 kanske 4

2009-10-25 @ 11:02:04
Postat av: Åsa (blivande farmor)

Vad fina ni är på bilden! Söta ni, nu är det eran tur att få se eran livs levande bebis på UL. Som sagt orolig är man, och det stämmer som den kloka barnmorskan sa till Ingela. Nu längtar vi att få se "hennom"! Kram

2009-10-25 @ 17:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0