Imorgon gäller det..

Idag är dan före dagen som jag tror vi är många som väntar på.
Dagen då vi ska få veta om vårat lilla mirakel mår bra.
Jag känner mig väldigt hoppfull idag. Jag har pratat om det på jobbet, vågat berätta för mina kollegor utan att tänka.. "vad säger jag om det blir fel? om det inte  blir något?"
Det känns faktiskt så himla rätt.
Tänk att vi ska få se den lille imorgon, det känns helt overkligt. Tycker det har varit svårt att känna något på magen. Klart den känns annorlunda och ibland känns det inte som ens egen mage men det kommer stunder då man tycks inte känna något alls.

Men igår... när vi skulle gå och sova sträckte jag upp armarna ovanför huvudet och drog in magen allt jag kunde (vilket inte är så lätt längre) Då kände Alex på magen och han sa att han kände en liten bula. Och när Alex säger att han känner då känner han verkligen=)

Idag är jag i vecka 18+1 alltså en dag in i vecka 19.
fetal development at 19 weeks
Fostrets utveckling vecka 19
Nu är du halvvägs! Toppen av livmodern når nu naveln och kommer att fortsätta växa med ungefär en centimeter i veckan. Bebisen är cirka 15 centimeter lång och väger strax
under 250 gram.
Nu har bebisen börjat svälja fostervatten och njurarna producerar urin. Hår växer på huvudet.

Nu utvecklas sinnena fort. Nervcellerna för de olika sinnena – smak, lukt, hörsel, syn och beröring – utvecklas nu i sina respektive områden i hjärnan.
Ikväll ska jag åka och träna, får se hur det går. Är så skönt efter.. då blir det bastu med Åsa och Fanny.

Nu är det slut för ikväll kanske kan skriva imorgon kväll annars får ni nyfikna hålla er till Tisdag.

Juste det har jag glömt att berätta, jag har beslutat mig för att inte ta vaccinationen!
Jag tror att man ska ta reda på så mycket man kan och sen bara bestämma sig. Vart står jag?Vad tror jag?
Debatten om detta är inte slut och inte blir man klokare av att följa debatten heller, tvärtom. Man blir bara jätte förvirrade. Men jag har iaf fattat beslutet att inte ta emot den. Tack ändå!

Sen vore det ju skoj om ni ville skriva och berätta för mig vad ni tror att det är för kön på barnet i magen, för imorgon kanske jag och Alex vet. Kommer dock inte skriva ut det i bloggen då min kära mamma inte vill veta (just nu) så är man nyfiken får man veta det på annat sätt.

Nu ska jag ta lite fil innan det är dax att hoppa i träningskläderna.
Ni som hållt tummarna för mig sen första dan snälla fortsätt med det, förhoppningsvis kan ni släppa imorgon=)


Kärlek Liza

Alex och jag på vår 6årsdag






Kommentarer
Postat av: tina

Du skrev den "lille", inte den "lilla... pojke eller flicka? Viktigt? Nej, men jag tänker på dig/er det ska du veta! Kram Tina.

2009-10-26 @ 20:21:51
Postat av: Jim

Oh, måste säga att jag e lite nervös! håller tummarna kramar!

2009-10-26 @ 22:34:01
Postat av: pinglan

spelar ju ingen roll ...men tror TJEJ!!!

kramizar Pinglan

2009-10-27 @ 16:22:17
Postat av: alec

hoppas att allt gick bra. JAG TROR DET ÄR EN FLICKA :) haha men det tror jag om alla ;) jag skrev min bloggadress och lösen på facebook till dig, du behöver inte gå in och läsa, tänkte bara om du ville svara på kommentarerna jag skriver där till dig!!!



Stor kram

2009-10-27 @ 17:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0