Nu är vi äntligen hemma..

..efter en lång dag. Det började redan igår när jag skulle gå och lägga mig. Jag lyssnar nämligen på härlig spa-musik men hinner aldrig somna förens skivan är slut. Så smart som jag är satte jag den på repeat.
Men... säkert 7 gånger vaknade jag under natten av denna "plingplong" musik. När jag kl 5.00 vaknar igen går jag fram till stereon och funderar över om jag ska slänga den i väggen eller helt enkelt bara trycka på stop för att sen återgå till sängen. Jag bestämde mig för det sistnämnda.
När jag sen äntligen somnar vidare vaknar jag efter någon timme och reflekterar över varför det är så ljust ute, Vad är klockan egentligen? 06.55 och jag som börjar jobba 07.15.
Det var bara upp och klä på sig. Dra ett par varv med tandborsten och sticka iväg. Som "tur" är var Alex hemma och var sjuk så wilda fick ligga kvar i sängen och bilen gjorde mig sällskap till jobbet.
Väl framme på jobbet ska jag ta mig upp för den lilla kullen från parkeringen, då slår jag på ändan rätt i leran.
"Denna dag kommer gå åt helvete" tänker jag.


Men icke..
I kallelsen till Sös stod det att man före UL ska fylla blåsan ordentligt och lita på att jag gjorde det.
Tyvärr var barnmorskan sen så när vi väntat i en kvart höll jag på att kissa på mig.
Väl inne kollade hon lite snabbt sen sa hon " Jag ser att du behöver gå på toa så du får göra det så fortsätter vi sen" Haha...
typiskt Liza!

Allt såg jätte bra ut. Den lilla/lille rörde sig för fullt. En härlig känsla att få se vad som faktiskt finns där inne.
Hon mätte och kollade, jag fick backa 9 dagar. Så idag är jag i vecka 17+0 ist för 18+2.
Vilket känns helt okej, Vi såg två armar och två ben i full rörelse vilket betyder så mycket mer än allt!
Så beräknad förlossning är den 5 April 2010.
Är ni nyfikna på den lille/lilla? Tyvärr vet vi inte vad det blir men vad vi vet är att det iaf blev=)

UL vecka 17+0  Vårt mirakel


She's got a baby inside
And holds her belly tight
All through the night
Just so she knows
She's sleeping so
Safely to keep
Her growing

Oh when she'll open her eyes
There'll be no surprise
She'll grow to be
so beautifully
just like her mother
that's carrying

Oh Capri
She's beauty
Baby inside She's loving
Oh Capri
She's Beauty
there is an angle growing peacfully
Oh Capri
Sweet Baby

Things will be hard at times
But I've learned to try
just listening
patiently
Oh Capri
Sweet Baby
Oh Capri
She's Beauty
Baby inside she's loving
Oh Capri
yu're beauty
Just like your mother
that's carrying



Så i april är jag MAMMA Liza!=)



Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: mamma

Det är helt underbart härligt, lika otroligt och fantastiskt att se bilden och veta

att allt ser bra ut!!

Var rädd om dig och er nu!

Älskar Dig!

Kram mamma

2009-10-28 @ 07:27:51
Postat av: Malin

Gud vad underbart! Är sååå himla glad för er skull Liza.... Massor med pussar till er...

2009-10-28 @ 10:06:35
Postat av: Åsa Engström

Så fantastiskt och en skön känsla att se den lilla som ser ut att ha det så bra där inne! Sköt om er! Många kramar från en lugnare svärmor ;)

2009-10-28 @ 19:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0