Vaccination eller inte?

Fy vad skönt det är när man vet att det bara är fredag kvar sen helg.
Idag har Alex oljat vårt nya köksbord det innebär att vi inte kan sitta och äta där på 24 timmar.
Vilket i sin tur innebär att vi måste åka iväg och äta.
Hemskt nog har jag länge varit sugen på mc donalds men hållt mig borta. Men idag slår vi till!

Idag fick jag även fått brev om vaccination mot svininfluensan. Socialstyrelsen anser att gravida är en riskgrupp och ska få förtur. Vet inte om jag vill vaccinera mig, måste ta reda på lite innan.
Någon som har info om detta, delge gärna mig så jag kan göra rätt val.

Det vart ingen träning idag känns helt okej, är ganska trött så det är skönt att bara vara hemma och slappa.

Kom på att jag inte skrivit något om min lilla i magen:


Fostrets utveckling vecka 18fetal development at 18 weeks
Nu är bebisen drygt 14 centimeter lång från hjässa till rumpa och väger lite under 200 gram. Bröstkorgen rör på sig vid andning, men i själva verket fylls lungorna av fostervatten istället för luft.

En ultraljudsundersökning görs vanligtvis i andra trimestern (vanligtvis mellan 17 och 19 veckor) för att bedöma fostrets tillväxt och utveckling, titta efter möjliga problem, undersöka moderkakan och navelsträngen och bedöma om förlossningsdatumet är korrekt. Under denna undersökning kan du ofta se din bebis sparka, böja sig, sträcka på sig, rulla runt och till och med suga på tummen.
(detta hoppas vi få se på tisdag)


Alla som håller tummarna fortsätt tills tisdag iaf=)

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Pinglan

jajamen...tummen hålls ständigt!!!

kramizar Pinglan

2009-10-22 @ 18:46:39
Postat av: Anonym

Sjukt spännande, lär man sig ju tom lite på vägen :)

2009-10-22 @ 21:06:02
Postat av: alec

jag har lite info från en släktning som är höggravid och vet inte om hon vill ta vaccin. det hon sa till mig va att, barnet kan få komplikationer och inte må bra av det, men du får skydd och även barnet blir vaccinerat eftersom den får i sig lite också. fråga barnmorskan den 27:de men fråga även andra läkare/barnmorskor för min släktning sa att några tycker det och andra tycker annat..



(håller tummarna hårt)

Love alec

2009-10-23 @ 13:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0