99% klart

Tänk att vi klarat 99 % av graviditeten imorgon är det 100% kan inte förstå att tiden gått så fort.
Häromdagen trodde jag aldrig att jag skulle komma till den punkt då jag förstår att barnet ska ut, jag kände mig inte där. Men det gör jag nu! Jag är ganska trött, jag är ganska trött på att vara så här tjock och spänd. Jag längtar efter mina kläder och att kunna sova på mage. Det är nyttigt att komma till den gränsen man behöver det för att kunna få ut "ungen" :) Man kan inte gå och tycka att det är mysigt att vara gravid när man när som helst ska föda.



Lite bilder tagna idag:)







Nu har jag och Alex precis kommit hem från påskmiddag nr 2. Det var mycket trevligt! Nu ska jag nog ta och tappa upp ett bad. Funderar på att försöka ge mig på att raka benen (får se hur det går!)

Imorgon är det alltså BF (Beräknad födsel). Men jag är endå ganska inställd på att gå över tiden nån vecka. Försöker lista upp vad jag ska fylla mina dagar med i väntan.

1. Baka bullar
Ska man tydligen göra i väntans tider så man har något att bjuda alla besökare på sen.
2. Måla tavlor
Ska börja med tavlan Tro,hopp och kärlek till mig själv.
3. Fotbehandling
Kanske åker till mammas jobb och tar en fotbehandling för presentkortet jag fick i födelsedagspresent. Måste bara se om man kan få den behandlingen sittandes istället för på rygg då risken är stor att jag svimmar och missar allt det sköna:)
4. Läsa bok i solen
Har börjat läsa boken Bitterfittan. Tänkte försöka få några sköna stunder i solen.
5.Mammagruppen
Hoppas träffa tjejerna ifrån mammagruppen om det inte börjat ploppa ut massa bebisar.

Fler förslag på vad jag kan göra. Tror det är bättre att ha för mycket att göra än för lite?

Vi fortsätter gissa datum
Beräknad födsel 5 april 2010
Vad tror ni?
1 April
Alexandra
3 April
Ida

4 April
Leffe
5 April
Pelle
6 April
Jim, Elin, Sofie
7 April
Åsa, Mia
8 April
Noni
9 April
Moa, Maria, Ingela
11 April
Linnea
12 April
Mamma
13 April
Claes
14 April
Malin, Linda, Tina

Imorgon blir det besök av Linnea och hennes Pelle, träffa fanny innan hon åker tillbaka till Lund, en sväng till forum för att sen fira lillebror hos mamma. Härligt med fullt upp i väntans tider!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Stisse

Jag tror att du får vänta lika länge som oss! Den 15/4 kommer bebisen! Lycka till!

2010-04-04 @ 19:54:22
Postat av: Melanie

Jag ska snart gå på HP, har bara 13 nätter kvar att jobba. Jag funderar redan på vad jag ska fylla dagarna med hehe. Laga storkok och frysa in, baka bullar & annat gott, långpromenader, sortera kort och sätta in i album, städa och rensa. Tror det är bra att man sysselsätter sig och inte bara "går hemma och väntar" liksom.



Otroligt vackra bilder! Jag tror bebis kommer den 15e;) Bra att du är inställd på att gå över tiden, det är jag också och lägger inte spec stor vikt vid slutadatumet egentligen. Då blir man ju bara besviken och stressad om bebis inte kommer just då. Man får vara beredd på det mesta som gravid verkligen haha;) Kram!

2010-04-05 @ 07:53:05
URL: http://www.nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0