Första tiden som mamma

Det var några dagar sen jag skrev. Är svårt att hinna med bloggen då jag knappt ibland kan svara på ett sms:)
Tiden går så fort, snart är våran lilla Tyra två veckor och det känns som igår som hon låg där i min trötta famn, alldeles nykommen till världen. I lördags hade Alex Ciggarr och Whiskey bjudning, jag och Tyra var med en stund sen åkte vi hem till mamma. Tyra sover toppen på nätterna, vaknar var tredje timme och äter lite sen somnar vi om. Men självklart när man ska sova hos mormor för första gången måste man visa att man finns.
Tyra skrek konstant mellan 00.30-02.00 Ingenting passade. Vi bytte blöja, provade äta, sjöng vaggvisor, låg ner, stod upp, allt var bara såå fel. Tyra var helt svettig och tårarna bara rann. Lilla älskade barn!
Kl.02.00 kom mamma upp till oss och avlöste mig då jag var väldigt nära till tårar själv.
Efter bara några sekunder somnade Tyra i mormors famn och vi kunde återgå till sängen.
Den första tiden som mamma har varit väldigt omtumlande. Man sover väldigt lite om man jämför med innan.
Denna sömn kommer man nog aldrig kunna ta igen men däremot måste jag lära mig att sova dom stunder på dagen/Kvällen som Tyra sover. Har alldeles för svårt att slappna av men jag ska verkligen träna på det nu när Alex börjar jobba imorgon. Funderar på att köpa någon bra cd bok man kan lyssna på eller en avslappnings cd. Några bra tips?

Första tiden vill man ju också ha det lilla barnet så nära sig hela tiden. Men med tiden lär man sig att lägga ifrån sig barnet. För en vecka sedan förstod jag inte alls hur det skulle funka när Alex skulle börja jobba igen. Jag kan ju inte ens bre en smörgås med Tyra i min famn. Men nu lägger vi ifrån oss henne mer och mer och hon tycker det är mysigt.  Tyra fick ett jättefint babygym utav Alex vänner i lördags.  Där gillar hon att ligga medans vi äter frukost. Är så roligt nu när hon är lite mer med i blicken. Hon kan ligga där och bara titta på allt som svävar och skrammlar:)






På torsdag tänkte jag försöka åka upp till jobbet och hälsa på alla min kollegor. Ska bli kul att få visa upp det lilla miraklet som legat i min mage så länge.
Sen på fredag är det ju valborg. En valborg som kommer skilja sig från tidigare år. För nu finns lilla Tyra <3
Förmodligen kommer vi tillsammans med Jens och Alexandra äta god middag (Hoppas tre rätters) och bara ta det lugnt. Promenera ner till strandvik och se på brasa.

Jag försöker skriva snart igen!

Liten bild från Tyras första bad i handfatet:)

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Tina

Fina ni! Om ett par veckor kommer du att vara så trött att du antagligen inte hinner landa på kudden innan du somnar! Man är väldigt upp i varv i början. Men det går över. Jag har en avslappningsskiva (för gravida men funkar för vem som helst) som du kan få låna. Jag somnar innan första meningen är avslutad typ! Jag kan försöka svänga förbi och lämna lite grejer i skolan innan torsdagen! Hon är så fin eran lilla Tyra! Ett riktigt Mirakel! Kram Kram

2010-04-26 @ 20:05:46
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Åsa (farmor)

Vad härligt hon ser ut att ha i baby-gymet, riktigt sådär avslappnat är det inte på mitt gym ;)



Kram

2010-04-26 @ 21:42:38
Postat av: ewa

Vilka härliga bilder! Längtar jämt efter er!!

Vilken underbar liten tjej!

Älskar Er!

kram

MammaoMormor

2010-04-27 @ 09:53:40
Postat av: Alex

Så perfekt det lilla babygymmet blev, grabbarna kan när dom vill! ;) Ser fram emot Fredag! Pussa lilla Tyra från mig! ;) Kramar

2010-04-27 @ 12:33:51
URL: http://theplaceofalexndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0