Helvete...

...vad ont det gör när värken kommer över en.
Har försökt få lite gjort idag men mesta dels har vi legat på soffan och klockat värkarna.
När vi kom hem från Alex pappa hade värkarna förändras. Dom kändes tätare och starkare.
När värken började sa jag "nu" då Alex kolla klockan, masserade mig i svanken.
Värkarna varade i ca 1 min. Låter inte så farligt men fan det känns som om någon kör upp en kniv i ryggen på en.
Man får tänka "Snart går det över" och "jag kommer inte att dö" Sen på en sekund är dom som borta.
Tid på värkarna
18.52
19.02
19.13
19.23
19.33
19.43
19.59
20.12
20.26
20.37

Jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå med dessa värkar i flera dagar nu.
Önskar det kommer igång snart att bli tätare och tätare.

20.52 VÄRK!!!!!!!!!

Alex mamma Åsa var här tidigare idag och såg på mig och sa " Det är nog på gång nu".
Jag känner mig verkligen helt mosig.

Beräknad födsel 5 april 2010
Gissade datum
1 April
Alexandra
3 April
Ida
4 April
Leffe
5 April
Pelle
6 April
Jim, Elin, Sofie
7 April
Åsa, Mia

8 April
Noni

9 April
Moa, Maria, Ingela
10 April
Johanna

11 April
Linnea, Jane
12 April
Mamma, Fanny
13 April
Claes
14 April
Malin, Linda, Tina

Jag har ännu inte avslöjat vad jag och Alex trott för datum men vi låter det bli en hemlis ett tag till:)
Jag har iaf lyckats måla klart tavlan idag. Den vart superfin! Nu ska den bara upp på väggen sen kommer bild.
Tror jag hunnit med allt annat jag tänkt göra innan lilla miraklet skulle titta ut så jag känner mig väldig redo:)


1. Baka bullar Check (Amanda och jag bakade 154 stycken:)
Ska man tydligen göra i väntans tider så man har något att bjuda alla besökare på sen.
2. Måla tavlor Check
Ska börja med tavlan Tro,hopp och kärlek till mig själv.
3. Fotbehandling Check (Ett hett tips till alla gravida fy vad lyxigt det va!)
Kanske åker till mammas jobb och tar en fotbehandling för presentkortet jag fick i födelsedagspresent. Måste bara se om man kan få den behandlingen sittandes istället för på rygg då risken är stor att jag svimmar och missar allt det sköna:)
4. Läsa bok i solen Har ju inte varit någon sol förutom idag men då hade jag fullt upp med värkarna
Har börjat läsa boken Bitterfittan. Tänkte försöka få några sköna stunder i solen.
5.Mammagruppen Har tyvärr inte blivit så då det börjat pluppa ut massa bebisar :)
Hoppas träffa tjejerna ifrån mammagruppen om det inte börjat ploppa ut massa bebisar.

Jag skriver imorgon igen om vi inte åker in i natt:) Om inte annat så vet ni ju att mor min är informerad om att lägga upp "DET" inlägget. Så ni alla kommer bli uppdaterade inom kort!



Kärlek
En förväntansfull Liza


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som ett mirakel vill ut och värma sin mammas hjärta. Jag tror din önskan om en flicka i din famn inatt kommer bli sann.. Jag kommer tänka på er, och undra och glädjas över "det" inlägget..



Massor av kärlek <3

Glädje till dig Lizen!

2010-04-11 @ 21:22:24
Postat av: Melanie

Åh vad spännande, snart är underverket här! :)

2010-04-12 @ 08:16:49
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com
Postat av: Tina

Jag rös mej igenom hela inlägget! Åh Liza va jag undrar om du har henne i din famn nu... Jag är så blödig, nu gråter jag nästan en skvätt när jag tänker på det! Hoppas att du mår bra och att du uppdaterar snart igen. Eller jag hoppas att din mamma uppdaterar snarare... Ta hand om er! Kram

2010-04-12 @ 10:00:17
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0