Tyras första namnsdag

Grattis älskade Tyra på din första namnsdag. Tyra tackar för alla gratulationer via sms:)


Livet som mamma är både glamouröst och ganska "jobbigt".
Jag tror Tyra har haft ont i magen. Igår måste hon ha haft det för så arg och ledsen och så länge har jag inte sett min lilla ängel. Hon skrek från och till mellan 17.00-20.00 sen mellan 20.00-22.30 skrek hon konstant. Det skär i ens hjärta när ens barn skriker och hur man än gör blir det inte bättre. Hon somnade några sekunder men så fort man slappnade av och trodde hon somnat in djupt så vaknade hon igen och bara grät. Man blir rätt trött och ledsen, man känner sig maktlös och faktiskt ganska dålig.
Jag vet att det är vanligt att barn är ledsna och skriker men vi pratar inte om det så ofta.
Min mamma sa till mig att det är jobbigt och det är viktigt att man kan säga det och ta hjälpen man blir erbjuden av släkt och vänner. Man älskar ju sitt barn och vill inte att hon ska ha ont eller vara ledsen.
Har precis varit ute å promenad med Mia som också ganska nyligen blivit mamma.
Det var skönt vi kunde dela med oss och jag fick känna att det inte bara är vi och att det blir bättre.
Nu ska vi äta lunch och snart kommer Sofia på kaffe:)

Kärlek Liza




Kommentarer
Postat av: ewa

Massor med GRATTIS KRAMAR TILL DIG TYRA från en lite

förvirrad mormor! Tänker jämt på dig och mycke på din lilla mage igårkväll! Liza o Alex, alla små barn skriker och ibland hjälper ingenting. Så var det när

ni var små också. Förtvivlad och ledsen blir man men

även om man inte tror det så går det över!! Tålamodet sätts på prov och det gäller att vila när det går och säga ja till den hjälp man kan få!! Vi finns här för er och ställer upp på dygnets alla timmar!!!

Älskar Er!

Kram mamma

2010-04-28 @ 11:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0