Tyra <3

Tiden går otroligt fort tänk att det redan gått mer än en vecka sen vårat lilla mirakel kom till världen.
Hon är underbar, bestämd men otroligt charmig. Hon kan redan hålla upp sitt huvud och imorse när jag och Alex låg och sjöng "Tyra, Tyra världens bästa Tyra. Tyra, Tyra o här kommer Tyra" Då diggade hon med huvudet:) Var det roligaste jag sett.

Idag har vi varit ute på en långpromenad och nu sover hon sött på pappas bröst. Är så skönt då jag kan passa på att klippa wildas klor och tassar, dammsuga, laga Lunch och blogga.
Om en liten stund kommer Älskade Fanny hit och ska få träffa lilla Tyran och senare ikväll kommer också Sissi.
Imorgon ska vi till bvc ska bli jättespännande att se vad som hänt med vår lilla tös och sen på eftermiddagen ska vi till Sös på hörselkontroll.




Tyra och jag på BB



Jag tänkte att jag i detta inlägg ska svara på lite frågor jag fått.

Jag undrar när du fick dina missfall?
Mitt första missfall fick jag i December 2008 i vecka 8 och mitt andra fick jag i April 2009 i vecka 12.

Hur gick det till?
Båda missfallen började med en blödning. Första gången hade jag ju hört att det var vanligt med blödning under graviditeten men efter någon dag ringde jag och fick komma in. Hade då haft som kraftig mensvärk och blödde väldigt mycket. Åkte då in och dom konstaterade att det var missfall. Första gången gick väldigt smidigt då jag inte gått speciellt långt och det var mer som en kraftig mens.
Andra gången vart det jobbigare då det tog mycket längre tid innan det kom ut och sen hade jag fruktansvärt ont. Efter en vecka utan att det kommit ut åkte jag till läkarn och fick en tid för att "hjälpa" det hela på traven. Men väl hemma satte jag igång att hoppa hopprep och röra på mig för att få fart på det hela och det hjälpte.
Trodde dock att jag skulle dö under natten. Förlorade väldigt mycket blod och det gjorde fruktansvärt ont. Tycker endå att det är skönt att jag inte behövt någon medicinsk hjälp som t.ex. skrapning. Men man ska alltid be att få komma in på efterkontroll och se så allt verkligen kommit ut. Men märker nästan direkt när det kommit ut för all värk bara släpper på en sekund + för mig har det varit omöjligt att missa då det kommit som en stor klump med koagulerat blod.
Att tilllägga har mina missfall aldrig varit embryon utan det har varit "tomt".

När ni bestämde er för att skaffa barn?
Vi bestämde oss för att "skaffa" barn eller jag tycker inte man "skaffar barn" men jag förstår din fråga. Vi bestämde oss för at sluta med p-piller i Oktober 2008 och månaden efter var jag med barn. Tror det är en stor faktor till mina missfall att efter 7 års ätande av p-piller bli med barn på en månad är inte vanligt. Tror inte äggen var riktigt "hela" eller vad man ska säga. Så ett tips om man vill bli med barn, sluta med p-pillerna och skydda er ist med kondom i  någon månad för att låta allt gå ur kroppen.

Hur länge har du och Alex vart tillsammans?
Alex och jag har varit tillsammans sen sommaren 2003 då vi var 15 år.

Visste du från början att du ville ha barn med honom?
Jag hade nog inte tankar på barn när vi träffades. Men jag har alltid velat dela mitt liv med Alex med allt vad det innebar. Vi började med att flytta ihop när vi varit tillsammans i 3 år och skaffade i samband med det hund. Sen har det gått 3 år till så köpte vi lägenhet och nu har vi fått vårat lilla mirakel.

Varför bestämde ni er för att skaffa barn så tidigt?
Om man ser till våran ålder kanske det är tidigt men om man tänker på att vi varit tillsammans i 7 år tycker jag inte det är speciellt tidigt. Jag brukar säga det hade jag inte haft någon hjärna hade jag "skaffat" barn mycket tidigare för jag har alltid velat ha egna barn. Men det känns viktigt att man har en grund att stå på både vad det gäller förhållandet, ekonomin m.m.

Hoppas ni fått svar på era frågor. Tveka inte att fråga igen!
Nu ska vi äta lite lunch sen blir det mys i soffan en stund till:)


Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0