Värkar värkar och ännu mer värkar

Inatt har vi sovit med 8 minuters intervaller ibland mer ibland mindre.
Alex har hållt mig hårt i handen och masserat mig i ryggen när det varit som jobbigast.
Halv 5 stod jag inte ut längre så då ringde jag förlossningen på sös och bad om tips på hur jag kan underlätta värkarna. Visste ju att det inte var läge att åka in än. Jag fick prata med en jättegullig barnmorska som berättade att de lät som om jag var på god väg men att jag var i latensfasen den första fasen som ofta är ganska lång hos förstföderskor. Hon tyckte jag kunde ta ett bad eller en varmdusch och sen försöka vila igen. Även om man inte får sova länge mellan värkarna så klarar man sig på det inför förlossningen.
Så nu har jag badat vilket inte alls var speciellt skönt då magen just nu är så känslig så minsta ansträgning blir det sammandragning och strax efter det värk,men det var skönt med lite värme.
Jag har drukit lite blåbärssoppa, känner mig darrig men vi ska försöka ge oss ut på en promenad. Alex är hemma med mig idag, vilket känns bra! Han är bäst <3

Jag skriver snart igen..
Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0