Jag kan se amningens fördelar..

Men även dess nackdelar.
Jag kan förstå att alla tycker det e så viktigt att amma. Just för att det är bra för barnen och man får närhet det är mysigt och allt det där. MEN jag kan inte förstå att man som förälder/mamma som kanske inte lyckas med amningen har känner sig stressad/obekväm och då även slutat producera mjölk har ångest och dåligt samvete.
Jag kan se många fördela med att inte amma förmodligen precis som ni som passar in på följande beskrivning kan se alla fördela med att amma. Tycker det är hemskt att man ska känna sig dålig om man inte ammar. Tänk på alla fördelar:
1. Båda föräldrarna kan mata.
2.Ni kan dela på nätterna/dela på allt mys. 
3. Barnet lär sig ta nappflaska och på så sätt är det lättare med barnvakt.
4. Pappan och mamman är precis lika viktiga för barnet.

Jag är glad och tacksam för att jag kan amma och jag gillar att amma men ibland blir jag ledsen när jag tänker på dom som inte kan och som inte heller ser alla fördelar.

Vi håller nu på att träna Tyra på att ta nappflaska vilket är svårt och kräver mycket både från oss och lilla henne.
Ibland kan jag tänka "tänk om vi bara stoppat in nappen på bb, då hade ju nappflaskan bara varit en bonus. För ur den kommer det ju mat"
Men Tyra är inte speciellt förtjust i varken napp eller nappflaska. Så till alla er som ska få barn och vill att ert barn ska ha napp lyssna inte på vad dom säger på bb eller Bvc stoppa in nappen när ungen är ute:) Det tjänar ni mycket på!

Men det går bättre och bättre, jag ammar helt morgon och kväll sen däremellan försöker jag pumpa ur och ge lite ur nappflaskan. Det går sakta men jag skulle säga att det går ganska säkert.
Vi blev ju inbjudna på en stor maskerad den 11 september och det vore så kul om vi kunde gå. Jag hoppas och vi övar. Men jag börjar redan nu bli nervös, trodde inte jag skulle bli det men det är inte det lättaste att lämna bort det finaste man har. Även om barnvakterna är dom bästa!

Imorgon ska famor Åsa och bonusfarfar Leif ta Tyra en stund på dagen. Det är nog bra att öva lite utan att det är något speciellt man ska göra.

Tyra har också fått smaka sin första potatis. Vilket var mycket spännande och jag tror hon själv tyckte det var helt okej. Måste skaffa en hakklapp till henne för det blir lite grisigt när man är så liten.

Nu ska jag hoppa i duschen, ikväll väntar middag hos goda vänner.

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa

Snart så sitter den, flaskan alltså! Vi såg ju framstegen idag, hon är lurig den där underbara lilla Tyra <3



kram från farmor

2010-08-29 @ 20:29:02
Postat av: Pinglan

2010-09-14 @ 19:51:14
URL: http://jag kollar in då å då med!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0