oj oj oj vad tiden går..

mellan bloggtillfällena.
Snart blir våran lilla Tyra 4 månader. Förstår ni, nu när man tittar ner i vagnen är det ingen liten nyfödd som ligger där och sover utan det är en riktig bebis. Min bebis eller vår:)

Alex var på återbesök häromdagen med sin Axel, tanken var ju att han skulle kunna börja jobba nu i augusti men när han sa det till läkarn började han nästan skratta och sa "Du kommer komma tillbaka tidigast i oktober"
Självklart blev det blandade känslor. Det är ju toppen ur den synvinkeln att vi har Tyra och hon får ha både sin mamma och pappa hemma. Sen för mig att få avlastning och att vi kan umgås hela familjen.
Men med tanke på att Alex jobbar på ett företag med två anställda är det klart att han längtar och vill komma tillbaka. Men det är helt klart rätt tid. Så Alex och jag är alltså hemma tillsammans tills oktober.
Antar att han inte kommer jobba oktober,november,december för att sen säga "hej juste jag ska vara pappaledig från januari" Så nu blir jag troligtvis hemma lite längre än vad som var tänkt.

Tyra växer och blir större och större. Dock är hon väldigt känslig just nu ingen får hålla henne mer än mig och Alex eller knappt titta på henne. Känns ganska tråkigt då det finns så många som mer än gärna skulle vilja hålla henne eller som jag önskar skulle få se dom här guldtillfällerna då vårt lilla mirakel faktiskt är glad och nöjd.
Men det är väl sånt som går över, ska till bvc på onsdag så då ska vi prata lite med dom och se. Funderar på om jag ska börja ge henne tilllägg då hon inte sover lika länge på nätterna längre och jag börjar fundera på om min mjölk kanske inte är så näringsrik. För äter gör hon och jag vet att hon får i sig tillräcklig så hon blir mätt men frågan är om hon blir riktigt nöjd. Om ni inte förstår så menar jag "tänk om vi skulle fylla oss själva med mjölk, vi blir ju mätta och det blir fullt i magen men hur långt skulle vi orka springa på denna mjölk? Inte långt" och det är så jag tror det är. Har köpt tilllägg så ska pröva det:)

Sen har vi även hämtat ut hostmedicinen hon fick på recept för några månader sedan. Kanske också är något som stör henne då det låter lite ibland som om hon har krupp. Ska testa ett tag och se om det blir bättre.
Men Annars flyter allt på:)

Har verkligen märkt hur individuellt det här med barn är. Bara för att man har barn så är ens livssituation helt olik någon annan. Vissa barn är hur nöjda som helst och föräldrarna lär sig snabbt, när dom är trötta, hungriga, nöjda m.m. medans som för oss helt ärligt kan jag inte säga att jag är inne i det än.
Det enda jag är säker på och känner mig "nöjd" med är Tyras sovrutiner inför natten och på morgonen. Dom sitter och hon somnar alltid utan krångel, nästan samma tid varje kväll och vaknar ungefär samma tid och det flyter liksom på. Detta är något vad jag förstår det som, som föräldrar brukar tycka är jobbigast just sovrutiner/nattetid. Men det är så skönt att det funkar. För då vet man att man får en liten stund för sig själv,varje kväll!

Tänk att jag är mamma nu och det är verkligen toppen.. Blir bara roligare och roligare:)

Skriver snart igen men tänkte först uppdatera er med lite bilder..


Tyra på Allsång på Siggesta där även hennes idol Mojje var på plats.

Fin med klänning när farbror Anton fyllde år. Det bästa med klänning är att det funkar också som snutte:)


kryssning med Mamma,Pappa, farmor och bonusfarfar Leif. Det var toppen!


Förstå när jag ska lämna denna lilla pärla på dagis och man ser detta ansikte. Älskling!


Tyra fick fina brillor av sin pappa. Kan ju inte påstå att hon blev mindre lik sin far när hon satte på sig dessa.


Tyra och jag inne på Pride i stockholm!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa Engström

Hej på er!

Även om mitt älskade lilla barnbarn inte alltid ler mot farmor när hon ser mig så är hon ändå den underbaraste och finaste lilla bebis som finns, kan faktiskt förstå att hon kanske t.o.m tycker att man är lite jobbig som jämt ska pussas och hålla på och vara närgången! Mamma eller pappa kan väl ge Tyra pussar från farmor så kanske det går bättre ;) Kram på er!

2010-08-10 @ 22:16:18
Postat av: Pinglan

Hej ..längese...ja det händer mkt å jag håller med ..jag tyckte också att det blev roligare å roligare....blir ju lite mer människor med tiden liksom...(om man får säga så)

rätt som det är ses vi

kramiz Pinglan

2010-08-13 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0