2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, Jag fick genomgå en förlossning vilket jag aldrig gjort förut.  


Har du några nyårslöften?

Har funderat lite på detta med nyårslöften och nått ska jag väl få till. Har en del dåliga vanor jag skulle vilja bli av med och sen lära mig bli ekonomisk. Inte på det sättet att jag shoppar mycket utan mer lära mig att spara på längre sikt!


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ingen nära vän men under 2010 har det varit en riktig babyboom bland mer eller mindre bekanta. Känns som om det ploppar ut barn överallt. Men jag längtar verkligen till den dagen jag får vara den som står brevid en nära vän med ett mirakel i magen.


Vilka länder besökte du?

Zero! Vi hade tänkt resa utomlands när Tyra var liten. Har inte blivit av än då Alex blev Sjukskriven och vi valde att prioritera andra saker som ny bil och veranda. Samtidigt har det varit mycket endå, tror det blir mer njutbart att åka när Tyra blir lite större.


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Utan tvekan den 13 april när vår älskade Tyra kom till världen. När dom la henne på mitt bröst för första gången. Hon var så fin, vår ängel!


Framgång 2010?

Vad är framgång? Att bli mamma? Ja för mig är det det! Men om vi bortser från det har det väl varit att få sälja tavlor till bodyjoy. Kändes roligt trots att det inte blev så stor efterfrågan som jag trott. Men några tavlor har jag allt sålt.  


Största misstaget?

Hmm.. detta är svårt! Nej allvarligt jag kommer inte på något, är absolut ingen perfektionist men låt mig tänka. Det enda som kommer upp i mitt huvud är att jag inte låtit andra ta Tyra så mycket som dom velat eller vi kanske behövt. Jag ser inte detta riktigt som ett misstag då jag inte skaffat barn för att lämna bort henne. MEN kanske hon inte hade varit lika mammig då.     


Bästa köpet?

Oj.. detta år har det blivit mest saker till Tyra. Barnvagn,bilstolar, kläder, leksaker men bästa köpet för egen del måste vara... (Julgranen tänkte jag skriva men den fick vi ju!)
Hmm...Som sagt jag är ingen shoppare men kanske allt smink jag köpte häromdagen det var en stor investering för min del.


Vad spenderade du mest pengar på?

Förutom lån, avgifter,El och sånt så är det blöjor och barnmat. Vet ni hur dyrt det är? Helt sjukt! Men  det är inte evigt och tur  är väl det.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Tyras första leende gjorde mig riktigt glad. Hela jag sprudla och ville typ berätta för alla jag mötte under den promenaden att vår dotter precis lagt av sitt första leende. Det var underbart. Eller hennes första kiknande skratt, Ni vet sådär som bara bebisar kan skratta.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Mojje " Var ligger landet där man böjer bananerna" Kommer alltid påminna mig om 2010. Det är en låt vi lyssnat mycket på sen Tyra bara var någon månad. Det är den enda låt som kan lugna henne när hon är riktigt arg. Hon bara älskar dig låten och den är fasen bra:)

Men även låten "Airplanes" med BOB. Otroligt bra låt. När jag hör refrängen tänker jag på vår fina vän som gick bort i sommras. Vet inte varför men när det kom upp för mig att han var borta kändes texten 
"Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars. I could really use a wish right now"  Så passande om jag bara fick en önskan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag har varit otroligt mycket gladare i mig själv. 2008/2009 var tuffa år med två missfall så att äntligen 2010 få bli föräldrar har varit  både omtumlande men också helt fantastiskt. 2010 har varit ett väldigt kärleksfullt år på olika sätt. Det har varit Födsel, vigsel och jag har även fått en finare mer ärlig relation till mina vänner. Vänner jag haft länge men som det sista året har blommat upp. Har haft mycket tid med min familj, med Alex och Tyra.
2010 kommer absolut minnas med glädje.  
 

Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar jag hade talat om för dom jag älskar att jag älskar dom mer och oftare.  
Tagit tanke till handling. Det är så ofta jag får en bild av hur jag önskar att saker och ting ska bli men är sällan jag lyckas genomföra det.
Kan vara småsaker som små spontana överraskningar, paketkalender till Alex, bjuda pappa på middag eller liknande.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?


Oj stil det vet jag inte var det är. Något jag behöver bli bättre på. Har sagt det flera gånger till mina vänner att jag skulle vilja ha en egen stil. Men sen har jag inte gjort någon ansträgning för att få det heller och antar att det inte är något som kommer av sig själv . Så jag får kanske jobba på det 2011.


Favoritprogram på TV? EDIT:

TV4 succen "Så mycket bättre" Var en riktig höjdare. Nu låter jag som en pensionär men icke det var "fett bra" som Lasse Berghagen skulle säga. 
 

Den bästa nya personen du träffade?

Får man bara välja en? Har träffat så många fina tjejer i min mammagrupp som jag bara älskar. Men om jag måste välja en person som jag träffat under året 2010 så är det Sandra. Underbara fina Sandra! Vi är så lika och våra barn är så lika. Vi kan skratta, gråta, säga tokiga saker om/till våra barn men vi vet att vi inte annat än älskar dom mest i världen och vi förstår precis vad den andre menar. Jag är så otroligt glad att jag träffat dig och din fina familj. Och som sagt Hugo (Sandras son) och Tyra ska bli kära, snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0