Året som kom och gick

2010- Ett år att minnas


Detta är den sista bilden från 2009. Om bara en stund skulle ett nytt år påbörjas. Ett år som skulle fyllas av mycket kärlek, längtan, spänning men också sorg.
När jag tittar på denna bild ser jag bara kärlek. Min älskade Alex, Miraklet som växte i magen och våra fina vänner.

Januari 2010


Januari var en månad full av fix. Barnvagn och bilbarnstol skulle köpas, vaggan skulle målas, tradera gick hett just då på köp som åkpåse, spjälsängskydd, filtar, skötväska och mycket skulle förberedas inför Miraklets ankomst. Detta var också den månad som en stor sten lättades från mitt hjärta när vi för fösta gången fick se miraklet. Fem tår på varje fot, fem fringrar på varje hand. Hon var bara helt perfekt!


Tyra 18/1-10
Vi gick i väntans tider och nu i efterhand tycker jag det gick fort.

Februari 2010

I februari började Alex och jag våran "föräldrarutbildning" på MVC. Det var då första gången jag träffade mina finaste mammor. Då satt vi där runda och goa, jämförde våra magar i smyg i huvudet och sa inte så mycket.
Alla förväntansfulla på vad som skulle komma och inte visste vi då hur goda vänner vi skulle bli!

Innan det var dags för mig att föda på sös var det Alex som fick åka dit.
Denna natten kommer jag Aldrig att glöma. Strax efter 3.00 på natten vaknade Alex av vad han trodde var att armen hade somnat men det skulle visa sig vara värre en så...

Fruktansvärt att se den man älskar med sån smärta kände mig otroligt hjälplös.

Mars 2010

En månad kvar till födsel och jag hade då gått upp 9 kilo. Nedräkningen på dagar kvar att jobba hade börjar och BB väskan var packad (Eller nästan)
På kvällarna låg Alex och jag och läste varsin bok. Jag "Att föda" och Alex "Pappor föder barn".
Vi var redo att föda. Magen växte fortfarande fort och många bilder togs.


Älskar denna bild och vet att Linnéa gör det också hon brukar beskriva den som en "barbapapa"

Så här skrev jag på bloggen efter denna bild var tagen
"I love this picture! Det är precis så här jag känner. Jag njuter av allt vad livet har att ge mig!"

April 2010
Den 1 April var det dags för mig att sluta jobba, Tyra var beräknad till den 5 april. Kändes otroligt konstigt att lämna jobbet samtidigt som jag var otroligt stolt att jag klarade av att jobba hela vägen fram.

Den här bilden är underbar, den är tagen dagen innan Tyra var beräknad.





Detta är den sista bilden på magen innan Miraklet kom.

Under Aprilmånad var det många som gissade Datum och nedräkningen hade börjat. Snart skulle hon komma!
Många gick då i väntans tider förstod nog inte hur det kändes varje gång jag ringde Alex, mamma, pappa, Åsa eller mina vänner. Alla gick vi och väntade.

Jag njöt verkligen av ledigheten, bakade, fick fotbehandling, shoppade, promenerade, målade tavlor.

Efter två dygn med värkar skulle Dagen med stort D komma.
Tänk när min mamma fick Trycka på knappen Spara & publicera detta inlägg


Dagen med stort D
Som jag skrev i tidigare inlägg har jag bett min mamma publisera ett NU-är-vi-på-väg-inlägg.
Och detta är DET inlägget. Vi har nu åkt in, vattnet har förmodligen gått eller kanske inte. Eftersom jag skriver detta inlägg i förväg kan jag inte ge er någon vidare information mer än att vi är på G nu.
Håll alla era tummar för oss så hoppas vi att ni snart ska få ett MMS på vårt lilla mirakel.

Kärlek
Världens lyckligaste Liza

Nu kör vi älskling <3
Coola bruden på kryssning!


Ryser när jag läser detta.
 Då hade vattnet gått på natten och vi hade åkt in.
07.51 Föds Tyra Vackrare än vi någonsin hade kunnat föreställt oss.


Tyra lövén 51 cm och 3900 gr

Maj 2010

Maj månad minns jag inte så mycket utav tiden har gått så otroligt fort. Men Maj månad är för mig när jag tänker tillbaka en massa fika med nära och kära. Pysslande för att få dagarna och nätterna att gå ihop. Jag var ganska trött då men samtidigt otroligt lycklig, många underbara besök av fina vänner och familj.

Hela familjen Lövén/Zetterberg

Juni 2010

När jag skrev rubriken för denna månad fick jag hjärtklappning det var som om hela jag drogs tillbaka till den morgonen när Alex telefon ringer tidigt på morgonen. Jag hör honom från sovrummet säga med darrig röst "vad fan säger du?" Och jag har då ingen anning om vad jag snart ska få höra. Fan!
Vet inte var jag ska säga blir fortfarande tårögd när jag pratar om det, ännu värre när jag skriver om det.
Ger er iaf en bild, Minns dig med glädje!



Juni var en månad som fick oss alla att tänka om så här skrev jag dagarna efter det tragiska hänt

"Vet inte vad jag har att säga känner mig tom. Tänk att livet kan ryckas ifrån en så plötsligt.
Ikväll väntas gäster på grillning. Alex frågade precis om vi skulle bjuda dom på champange, en champange som säkert har stått på skåpet några år. -Självklart ska vi det för vem vet vad som händer imorgon!
Jag tänker på dig M och jag tänker på din familj. Jag tänker på alla minnen, jag tänker på Tyra som så gärna hade velat lära känna dig! Jag tänker på Alex som förlorat en så nära vän. Det värsta är att man inte fattar. Man fattar inte att man aldrig mer kommer höra din röst, se på dig, skratta med dig!"


Måste bara lägga upp denna underbara midsommar bild på Tyra.

Juli 2010

Juli var en riktig semester månad. Vi åkte tillsammans med underbara vänner på en minisemster till Kolmården. Allt var bara så bra! Vi hade många mysiga utflykter här hemma också med fika i farstaviken, mojje på siggesta, kryssning m.m

Tyra och jag på kolmården

Tyra på fika i farstaviken

Laddad inför mojje på siggesta


Augusti 2010
I augusti månad fick Tyra sin allra första tand. Så väl jag minns när jag kände något vasst bita tag i mitt finger.



Det var även nu planerna för vårt gigantiska dop skulle ta fart.

September 2010
Har inte hösten sin charm endå? Alla vackra färger, frisk luft och svamp i skogen!
I September hade Tyra sin första riktiga förkylning med feber ock allt!

Älskar denna bild på dom finaste jag har!






Detta skrev jag i bloggen i september.
Tror jag stannade upp för en stund och insåg hur lyckligt lottad jag var, för trots allt tyckte jag att första tiden med Tyra var en ganska tuff tid.


"Tänk för ett års sedan var du inte mer än en föreställning. Du fanns men endå inte. Jag trodde på dig men endå inte. Jag visste inte vad som skulle komma,jag hade ingenaning. Nu ligger du här på mitt bröst. Sover,andas,lyfter på huvudet ibland precis som om du bara vill veta att man är kvar för att sen återgå till sömnen igen. Jag älskar dig Tyra. Jag älskar dig mer än jag någonsin drömt om. Du är allt jag önskat mig och mycket mer. Jag visste att det kunde bli bra men inte så bra. När jag ser dig på kort blir jag rörd, när jag ser dig brevid mig blir jag stolt. Det bästa är på morgonen när du ligger i vår säng med din två delade pyjamas där man i glipan kan skåda din fina mage. Du masserar din pappa ganska hårt i ansiktet med dina små händer och ur munnen kommer dit härliga jollrande. Jag älskar dig mammas myra"

Oktober 2010
Alex kom på den briljanta ideen att fota Tyra bland dom färglada löven, Tyra kom på den briljanta ideen att äta löven!



Oktober var en bra månad full av kärlek. Månaden började med ett underbart bröllop av dessa fina människor


Strax där efter var det dags för dop


Tack alla som kom och förgylde våran dag!


November 2010

Någonstans i november månad fick Tyra för sig att hon ska börja Gå.
Inte själv men hon ska gå. Gå, gå, gå hela dagarna. Därför skaffar vi en gåstol men det var inte med den hon ville gå utan med oss:)
I november kom även Tyras första Snö och Tyra fick sin första pulka!



Jag har här under en längre tid kännt mig lite ostimulerad och sökte därför jobb hos Me&i som försäljare.
Vilket jag också fick!

December 2010
Nu börjar vi komma till slutet. Och jag älskar December det enda jag inte gillar det är att jag alltid blir lika förvånad när det står i kalenderna 1 December.
Jag behöver lite mer framförhållning inför denna månad men det har inget med själva månaden att göra.
Jag älskar att tända ljus, få plocka fram alla stjärnor/adventsljustakar, äta saffransbullar och pepparkakor, dricka glögg. Allt som har med julen att göra är underbart. Alex och jag hade en BF-kväll då vi var ute på julbord, Loppis med mammorna hemma hos mig, julbak med svärmor och massa annat härligt.
I December har vi även fått Tyra att somna själv på kvällarna vilket underlättar mycket, vi är på god väg att lyckas med maten också.
Alla julfiranden har varit mysigt och jag har allt jag önskat mig,
Min Alex och Vår Tyra!

Tyra på vinterpromenad

När inte mamma och pappa är hemma får man sova med bästisen Wilda

Mamma och Tyra klär granen

Tyra i fina lackskorna på julafton

Mamma och Tyra på julafton

Pappa och Tyra på julafton

Gott Nytt År kära bloggläsare!

Kärlek Liza



Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad duktig du är på att skriva och självklart får du mig att bli rörd både av glädje och sorg! Jag skulle önska att alla läste det här <3



Kram och Gott Nytt År älskade Liza och hälsa mina andra två älsklingar <3 Åsa

2010-12-31 @ 16:05:34
Postat av: Linnéa

Åh Liza vad fint!! Det är så härligt att se tillbaka på året som har gått, speciellt ett sånt här händelserikt år. Börjar gråta av att se hela resan i bilder :) Och ja, jag älskar bilden av dig som en "barbapappa" :).



Ni är underbara! Kärlek i massor <3

2011-01-01 @ 18:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0