En trött Tyra idag

Igår runt sju tiden förberedde vi Tyra med pyjamas och Amning i soffan. Vid strax före halv åtta började hennes ögon snurra då hade hon inte sovit något sen halv fyra. Vi slutade amma och bar in henne i vaket tillstånd till spjälsängen. Bäddade ner henne och sa "godnatt nu ska Tyra sova" Sen gick jag ut.
Tyra blev helt förtvivlad, hon t.om reste sig själv i spjälsängen så nästa gång vi kom in stod hon upp och tårarna bara spruta. Alex och jag gick in varannan gång var femte minut och sa "godnatt Tyra nu ska du sova"
Efter en timme blev det Tyst och våran älskade ängel sov.
Jag som var helt inställd på att det kunde ta fem timmer tycjer detta gick hur bra som helst när hon väl somnat. Men när dom bara skriker och man inte har någon aning om när det ska få sitt slut är det skitjobbigt.

När Tyra väl sov ville man ju bara ta henne i sin famn och pussa på henne, vilket vi självklart inte gjorde.
Tyra vaknade som vanligt efter någon timme och kom över till vår säng men det känns endå som om hon sovit mer och ätit mindre inatt.
Jag kände mig så stolt igår att vi lyckades.

Ikväll kör vi igen är inställd på att det kan ta lika lång tid men det sägs att tiden kan halveras efter första kvällen.

Nu ska vi göra oss redo att möta dagen!

Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0