Julstämning finns i min själ

Igår var vi inne i Gamla stan på julmarknad. Det var mysigt men det är inte det lättaste att ta sig fram med barnvagn bland allt folk och samtidigt hinna titta på alla fina saker. Vi köpte inget speciellt eller jo brända mandlar. MUMS! Sen åkte vi hem till oss, Jensa och Alexandra följde med. Vi hyrde film, köpte pizza och planerade Nyår hos oss. Tror det kommer bli hur bra som helst. Känns skönt att vara hemma också då man kan gå och lägga Tyra och veta att man inte behöver väcka henne för att åka hem.

Idag vaknade både Tyra och jag lite förkylda. Men vi trotsade förkylningen och promenerade hem till farmor Åsa och faster Amanda för lite bakning.
Vi bakade Lussebullar, pepparkakor, knäck, mintkyssar och något annat julgodis.(kommer inte ihåg vad det hette) Så mysigt, ljusen var tända och julmusiken var på.
Amanda och Tyra tog en promenad för att hämta Tyras farbror Hugo (7 år) efter skolan. Tyra somnade i vagnen och Amanda var så glad när hon kom tillbaka och sa "Jag trodde det skulle bli mycket värre" hehe.
Tack fina Åsa, Amanda och Hugo för en jättemysig dag.

Lussebullar med sprit i :)


Nu har vi kommit hem, Tyra sover och jag håller på med en tavla till min gamla hemkunskapslärare som ringde häromdagen och tyckte mina tavlor var så fina att hon ville ha en kärlekstavla själv. Roligt!

Imorgon är det Tisdag och det = städdag (IGEN) för Tyra och mig. Men det behövs verkligen så det ska bli skönt.

På torsdag ska jag och Malin ha en liten loppis här tillsammans med massa mammakompisar. Malin har nämligen tagit hem en massa barnkläder från sin Moster. Så vi bjuder på fika och loppis!Perfekt att jag fick med mig lite lussebullar hem idag. Ska fixa pepparkakor och lite glögg också. Ska verkligen bli trevligt.
Me <3 Loppis

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack Liza & Tyra för en härlig julbak-dag! Vi hann med en hel del och bra blev det också ;) Rocky Road hette godiset Amanda gjorde. Ska nog oxå städa idag :( Kram Åsa

2010-12-07 @ 09:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0