Kväll nr.2

Nu är vi igång igen..
Tyra ville inte sova idag på dagen och då det stod i häftet jag fick på bvc att om barnen sover efter 15.00 på em har dom oftast svårt att somna före 22.00 på kvällen.
Därför höll vi lilla loppan vaken vilket gick jätte bra.
Nu på kvällen varvade vi ner med ett bad och lite mys i soffan. Sen gick vi in och la henne i sängen precis som igår. Då det också stod i häftet att om barnet reser sig upp ska man bara lägga henne ner första gången man går in. Står hon upp nästa gång man går in ska man låta henne stå kvar. Det får inte bli någon fysiskkamp och förr eller senare måste barnet lägga sig ner.
Vi har nu hållt på i 50 minuter och det börjar avta. Jag tycker det går bra självklart är det jobbigt men efter igår när det gick så bra vet vi ju att det finns hopp att hon snart kommer somna.
Det är bara att kämpa på. Envis är hon iaf våran Tyra men det ser vi som en positiv egenskap.

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: ewa

oj, vad det känns i mitt mormorshjärta, lilla Tyra, redan så stor att hon ska somna själv! Kommer ihåg hur svårt det var men till slut funkar det! Tålamod

i massor måste ni ha, och jag vet att det kommer gå jätte bra och en vacker dag säger Tyra -Nu är jag trött och vill lägga mig!! Nattifnatti!(det går fortare än ni tror)

Kram mamma

2010-12-18 @ 11:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0