Man blir knäpp

Just nu vet jag inte riktigt i vilken ände jag ska börja i. Vad ska jag ta tag i? Vad ska jag prioritera först?
Sömn eller mat?
Tyra älskar som sagt att ammas har gjort det sen hon föddes och jag trodde ärligt talat inte detta skulle bli något problem, tänkte ha som mål att amma henne minst 6 månader (vilket kändes långt nog).
Nu är Tyra 8 månader och nöjer sig helt med det.
Vi börjar däremot känna att det vore toppen att sluta. Helst idag ännu hellre igår. 
Sen är det det här med nätterna också. Dom senaste nätterna känns det inte som om jag har gjort annat än att Amma henne.
Även om jag gör det lite i "sömnen" så störs nätterna av detta. Åh.. vad jag längtar efter en hel natts sömn.Tror Tyra behöver det också.  

Därför funderar jag nu på att vägra amma på nätterna. På bvc säger om att det tar tre nätter sen går det bättre. 
Kanske ska jag pröva inatt men måste samla ihop mina tankar då jag vet att det kan bli tufft. 
Min plan är:
Amma Tyra som vanligt på kvällen.
Lägga henne i sin säng,när hon sen vaknar ska jag försöka få henne att somna om utan bröstet.
Vaknar hon efter en stund igen gäller samma sak.
Jag tror att det är i denna ände jag måste börja för ju mer hon äter på natten destu mindre äter hon på dan och destu mindre hon äter på dagen destu mer på natten. Ja ni förstår säkert vad jag menar!
Det som blir när vi försöker få henne att äta på dagen är att hon inte får i sig tillräckligt och tar då igen det under natten därför blir detta bara en ond jävla cirkel som jag känner mig sjukt less på. 

Tycker ni jag ska köra inatt? Tänkte ladda upp med en flaska välling så man har en reserv om det är så att hon faktiskt är hungrig och inte bara snuttig. Men som sagt måste intala mig själv att det kommer gå bra. 
För jag vet hur lätt det är när man väl står där mitt i natten med en ledsen Tyra och är trött själv att ge med sig. Men ska jag göra detta ska jag göra det till 100%

Jag vet att vissa av er säkert tänker att det är bättre om Alex gör det men 
1. Han jobbar och behöver den sömnen till det. 
2. När jag väl kommer ta henne sen tror hon kanske att hon kan få bröstet då. Tror det är lika bra att jag visar från början hur det ska vara. 

Jag behöver lite betänketid men lovar att ni ska få följa varje steg i denna process. 

Kärlek Liza
 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Om du orkar ta smällen nu så gör det, det kommer säkert vara skitjobbigt men som sagt vad är egentligen tre dagar?

Annars väntar du till jul när vi är lediga, då kan vi ta Tyra på natten så finns det inget val för varken dig eller Tyra och jag tror att det skulle vara bra!



Hör av dig, du vet att vi ställer upp <3

Kram farmor Åsa

2010-12-12 @ 15:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0