Mysdag med Amanda<3

Idag har vi haft en mysig dag tillsammans med faster Amanda.
Vi har varit på promenad, städat, bakat, lyssnat på musik och bara slappat.
Är så härligt med okompliserat sällskap. Tror Amanda känner sig hemma här och det gör allt mycket lättare.
Man kan bara vara, gör inget om jag springer runt och städar Amanda sysselsätter sig fint:)

Jag måste bara skriva om en kommentar jag fick av Amanda idag. Vi gick och pratade om jobb. Att det egentligen är hemskt att man måste jobba så mycket för att kunna leva. Att männsikor faktiskt köper ens tid.
Om jag får en timme av dig får du 100 kr av mig?
För det är precis så det är. Då sa jag till Amanda " Ja jag förstår inte hur det gick till förut när jag jobbade, med tvätt och städning och allt. När hann man det?" och sen sa jag " Kan inte förstå hur det ska gå när jag ska börja jobba?" Då svarar Amanda med skräck i rösten "GÖR DET INTE!"
Haha.. jag höll på att skratta ihjäl mig för det var precis som om man hade det valet. Men tyvärr har man inte det.

Inatt tro det eller ej vaknade jag när Tyra vaknade (alltså jag gick inte bara och hämtade henne utan hann stanna upp och tänka) Jag gjorde ett försök att få henne att somna om men det gick inte utan bröstet. Har valt att vänta lite tills Amanda flyttat hem igen då det inte känns snällt med en ledsen Tyra hela nätterna sen har vi ju också sagt att Alex får lägga sig på soffan dom nätterna, så i väntan på att den ska bli ledig. Samtidigt kändes det skönt inatt för nu vet jag att det kan bli tufft så då ställer jag in mig på det.

Är mysigt att ha Amanda här då Tyra varit otroligt mammig men nu är det inga problem alls. Amanda busar,gosar och man ser i Tyras ögon att hon redan nu ser upp till Amanda. Hon tittar på henne fascinerat.

Om en liten stund kommer mamma och mina bröder hit. På tisdagar brukar vi ju alltid äta middag hos mamma, alla tillsammans. Men eftersom Amanda och Mollie är här tyckte vi att det var lättare om dom kom hit.

Imorgon fyller Farmor Åsa år då blir det middag hos dom men innan det 8 månaders koll på Bvc. Känns som om det var evigheter sen vi var där. Ska bli spännande att se vad den lilla väger nu, hur lång hon är osv.
Jag tror att Tyras andra framtand är påväg fram snart. Hennes mage krånglar och det brukar bli så innan tänderna kommer. Lilla vän snart har hon munnen full av små vita tänder. vad tiden går fort? Har jag sagt det förr.. men man inser det inte förens man får barn.

Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0