Nu sover hon

Efter en kväll full med spring och bus sover nu lilla Tyra.
Vi som trodde det skulle bli ett bakslag ikväll när vi skulle natta henne men det blev det inte.
Hon sov inom 5 minuter!
Ikväll har Tyra verkligen briljerat, hon stod helt själv i säkert 30 sekunder. Det dröjor nog inte länge innan hon springer runt här hemma och drar i alla lådor, flyttar alla skor och röjer runt. Underbart!

Jag säger det igen "5 minuters metoden" is the shit! Självklart är barn olika men dom föräldrar som orkar fullföljer denna metod tror jag utan tvekan lyckas. Och om man inte lyckas får fundera på varför. Vi har verkligen bitit ihop under dessa kvällar. Mitt hjärta har sagt något helt annat än min kropp varje gång jag gått in till Tyra, när hon stått upp i spjälsängen och skrikit för sitt liv. Mitt hjärta ville bara ta upp henne, krama henne och låta henne somna brevid mig, kropp mot kropp men när jag väl skulle gå in tíll henne var jag tvungen att stänga av dom känslorna och visa med kroppen " Att detta kommer gå bra, nu ska Tyra sova, natt natt! PUNKT!"  och det är där jag tror det fallerar ibland. När det gör så ont i själen man har försökt flera dagar och det blir inte bättre!
Men för allt i världen ge inte upp det är så värt det! 
Har ni samma problem som vi hade kan jag rekomendera ett häfte jag fick av bvc  "Hur man lär barn sova hela natten" Ett blått häfte fråga efter det så ska ni se att kvällarna blir lugnare och mysigare för alla parter.

Nu när det går så bra på kvällarna är det dags att börja med nätterna. Som jag skrivit tidigare vaknar Tyra fortfarande som innan och vill äta på natten. Målet med detta är ju att hon ska sova hela natten. Ska nog avvakta tills imorgon och se hur nattningen går då, går den bra ska vi nog försöka samma sak när hon vaknar på natten. (Få henne att somna om själv utan att bli upptagen) Alex får då flytta ut på soffan så han orkar jobba på dagarna:)

Skriver mer imorgon
Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0