Stoltare mamma..

..får man leta efter.
Idag tog det 5 minuter att få lilla Tyra att somna.
Satte på henne pyjamasen, ammade henne, mös lite och sa godnatt till pappa och Malin som var här.
Sen gick vi in till sovrummet, la henne i sängen och sa "Godnatt Tyra nu ska du sova" hon la sig först direkt men blev arg sen när jag skulle lämna rummet.
Efter fem minuter gick jag in la henne ner och sa samma sak igen. Då somnade hon på stört.
Efter 40 minuter knackade det på dörren och hundarna blev som galna varpå Tyra vaknade och jag tänkte Nu är det kört. Men jag tog upp henne tröstade henne då hon blivit så överraskad och rädd av hundarnas skällande. Sen la jag henne direkt i sängen och hon somnade igen.

Fredag:1 timme 5 minuter
Lördag: Barnvakt somnade i soffan
Söndag: 1 timme och 5 minuter
Måndag: 30 minuter
Tisdag: 5 minuter

Jag tror inte ni förstår hur detta känns, hur det sett ut här hemma på kvällarna.
Om jag ska försöka förklara har kvällarna bestått av ammning. Jag i sovrummet och Alex i vardagsrummet. Sen efter 40 minuters amning ibland mer ibland mindre går jag upp, umgås med Alex en stund för att sen gå och lägga oss då jag ammade igen för att vara säker på att Tyra skulle vara mätt innan natten. Kunde då få ligga vaken ytterligare 40 minuter innan hon släppte.

Att tilllägga har detta inte påverkat hennes nätter. Hon vaknar inte tidigare än förut trots att hon får mindre mat på kvällen. Så nu när vi börjar för rutin på läggningen ska jag ta tag i nätterna. Och om det går lika bra som nu vore det underbart!
Detta är ett hett tips till alla mammor som kände som jag innan. Det är värt mödan och som min barnmorska sa det är mest för Tyras skull inte för din!

Mål för Tyra och mig <3
-Tyra ska somna själv
-sova hela nätterna
- Mer mat mindre Amning på dagen
-Sluta amma helt

Idag har vi varit och köpt dom sista julklapparna tillsammans med Jannike och hennes son Vincent. Var supermysigt härligt att bara strosa runt och snacka lite bebis:)
Nu har jag slagit in dom första julklapparna ska fortsätta lite till innan det är dags för sängen.


Skriver mer imorgon Kärlek Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0