Inatt övade vi...

på att åka till sös mitt inatten. Dock inte till förlossningen utan till Akuten.
I söndags drog ju Alex sin högra Axel urled på en bandymatch. Som tur var ju hans mamma med så dom åkte in till nacka. När han la sig på sängen på akuten hoppade axeln tillbaka som han slapp ha 4 sjuksköterskor över sig som skulle dra den tillbaka.
Sen vilade han hemma månad/tisdag och igår jobbade han igen. Vi myste framför tvn till Beck och sen gick vi till sängs. Jag somnad först trött som jag var och vaknade mitt i natten av att Alex pratar lite lätt i sömnen.  Sen börjar han pilla i mitt hår som han alltid gör när han är vaken. Jag reagera och tittar på klockan som är halv 3 sen somnar jag om. Efter en stund vaknar jag av ett skrik. Alex är panikslagen och jag förstår inget. Han pratar om att Axeln är urled IGEN!
Efter mycket om och men (Skrik) kommer han upp ur sängen och vill ta sig till köksbordet för att se om den faller tillbaka på samma sätt som i söndags. Alex kämpar men man ser hur ont det gör. Tårarna på GravidaLiza sprutar
och det ändå jag kommer på är att ringa Alex mamma. (Världens-bästa-svärmor)
Hon ger mig numret till sjukvårdsupplysning och jag ringer till dom, fasen vad långa minutrar av väntan kan vara i ett sånt här läge.
När jag kommer fram berättar jag vad som hänt och hon säger att vi ska ta oss direkt in till sös.
JAG??? HUR SKA JAG KUNNA KÖRA ALEX TILL SÖS? JAG HITTAR INTE? JAG KAN INTE?
Alex mamma och Alex bonuspappa Leif kommer och han kör in oss. Allt går smidigt och dom konstaterar att den måste dras tillbaka. Där lämnar Liza rummet.
Här ser ni röntgen plåten förstår att det gjorde ont.



Den vänstra är som ni ser helt ur och den högra är efter dom satt den tillrätta igen.

Vi var väl hemma strax efter 6.00 somnade vid 7.00 och gick upp 8.30
Tur att man har så fina barn på jobbet som hjälper och förstår:)

Idag mår Alex mycket bättre men det är vila som gäller <3 Tänk vad ont det gör att se den man älskar ha sån smärta. Finns inget värre!

Nu har vi varit och hyrt filmer som Alex kan titta på imorgon. Ikväll blir det en lättsam film En natt på museet 2.
Vi hörs snart igen
Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Ewa

Oj oj, det gör ont i hela mig! Jag vet

hur dj.. ont man kan ha! Ta det lugnt nu,

Alex! Tänker på dig!

Kramar

ewa

2010-02-18 @ 20:21:11
Postat av: veronica

Du får hälsa alex så mkt att ha krya på sig, jag kan verkligen tänka mig hur ont det har gjort, jag har varit med och röntgat många axlar som hoppat ur led!! se till att han håller sig hemma ett tag så hans axel får vila lite :) Han har en fin tjej som kan ta hand om honom när olyckor händer!!!



ses på tisdag hoppas jag <3

2010-02-18 @ 21:04:54
Postat av: Tina

Å hemskt, hemskt, hemskt! Hoppas att den håller sej på plats nu!

Det var länge sen jag såg dej! Hoppas att du mår bra! kram T

2010-02-19 @ 00:09:37
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja aj vad ont han hade IGEN! Ja tänk vad hemskt det är när ens barn har ont! Mamma får tårar. Det känns bara bra att finnas tillhands åt er <3



Kram på er alla tre som snart blir fyra ;)

2010-02-19 @ 19:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0