Inte långt kvar

Det är inte långt kvar nu. Snart är februari över och då är det bara en månad kvar till BF.
Pratade lite igår om att man ofta går över tiden med första barnet. Både jag och Alex tycker det verkar jobbigt det bästa vore om det lilla miraklet ville komma den 5e April som det är beräknad:)

Igår hade vi kalas för Alex och hans bonuspappa. Det var mycket trevligt. God mat och gott sällskap. Alex fick fina paket och pengar till barnvagn: )
Jag har nu bestämt mig för att vara ledig på sportlovet V.9 känns skönt. Har en del att fixa, hämta barnvagnen, åka till Ikea, Öppen föreläsning på sös m.m.
Tanken är att jag ska vila upp mig lite så jag orkar jobba dom 4 veckor som är kvar sen.

Nu börjar magen bli stor känns härligt att veta att miraklet växer. Den senaste tiden har det varit lite upp och ner därinne. Så igår vaknade den lilla inte till liv förens 12 på eftermiddagen vilket var förståeligt efter besöket på sös och allt. Nu tror jag vi båda har återhämtat oss:)

Magen vecka 33+6




Tänkte göra ett fotoalbum om vår graviditet till den lilla.



Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Tisdag 26/1 Middag hos Noni med tjejorna.
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Torsdag 28/1 17.30 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Lördag 30/1 Sopplunch och fika hos Amanda
Lördag 30/1 Middag mamma med mina bröder
Söndag 31/1 Blivande faster Amanda fyller år

Fredag 5/2 Utgång jobbet + Dom bästaste fd kollegorna Ingela och Katarina
Tisdag 9/2 14.30 MVC
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
9/2 Tjejkväll hos finaste Malin.
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3
Onsdag 17/2 Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC

Lördag 20/2 Fira Alex och Leif med Middag hos Åsa
Måndag 22/2 16.45 MVC
Tisdag 23/2 Middag+ klädbytar-kväll Linnea:)
26/2 Tjejmiddag hos Åsa
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Söndag 28/2 Brunch med tjejerna
2/3 Föreläsning sös 16.30-18.00
Lördag 6/3 1 årig förlovningsdag
Lördag 13/3-14/3 Ev SPA med Bästa Sofia
Lördag 27/3 Finaste Fanny kommer till Sthlm<3
Måndag 5/4 BF <3

Snart är det dax att börja packa väskan till BB så att den står beredd om det skulle hända något. Har varit inne lite på söshemsida och tittat på deras lista:

Saker som är bra att ta med sig till förlossningen

  • Legitimation
  • Papper från din barnmorskemottagning, framför allt din blodgruppering.
  • Mjuka kläder att ha efter förlossningen.
  • Musik. Ta med egen utrustning, till exempel mp3 eller iPod, om du vill lyssna på musik under förlossningen. I dagsläget har vi inte musikanläggningar på rummen.
  • Barnkläder. Ni får låna kläder till barnet så länge ni är hos oss, men ta med egna till hemgången.
  • Hygienartiklar och ombyten till både dig och din partner eller anhörig.
  • Bindor. Finns här, men ta med egna om du vill ha mindre storlek.
  • Kamera
  • Mobiltelefon och laddare
  • Mat och dryck till partnern/anhörig. Kylskåp och micro finns.
  • Inneskor eller tofflor till er båda.
  • Amningsbehå. Kan vara skönt att ha dagarna efter förlossningen
  • Vetekudde eller värmeflaska
  • TENS-apparat

Har också funderat en del på det här med förlossningsbrev. Kan tycka det är lite svårt att skriva hur man vill ha det när det är första gången man är med om det. Skillnad om man har varit där tidigare och kan tänka "Sist kändes inte det här bra" eller "sist var det här toppen".
Men samtidigt kanske det är bra att få ner lite tankar. Dock inte nån roman:)

Nu ska jag snart göra mig iordning för att åka till Täby och fira min morbror som fyller år idag.
(Mycket kalas blir det)

Skriver snart igen

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Fanny

Liza älskling, vad stor du är. När jag ser din mage växa och jag inte hänger med får jag ont i magen. vill ju se varenda steg du och din kropp tar. Glöm inte att jag tänker på dig varje dag! Inte långt kvar nu. Älskar dig blir lycklig av att se fotografier på dig

2010-02-21 @ 19:42:05
Postat av: pinglan

Tiden krymper men du växer...precis som det ska va!Skönt att vara ledig ....vilken tur att du inte fått en liten redan nu i kylan!!

kramizar Pinglan

2010-02-22 @ 05:55:06
Postat av: Linda

Vilken jättefin mage miraklet ligger i nu:-) tiden som är kvar kommer bara springa iväg. Om du har tid över månd. V. 9 så skulle du åka med pappa ner. Klädesmarknade där jag gör alla fynd är i Katrineholm då och biljett priset är snabbt inkänat om du behöver kläder:-) kram

2010-02-22 @ 18:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0