Nu börjar jag känna mig gravid..

...på riktigt:)
Det var igår det slog mig när jag på eftermiddagen fick som sammandragningar i magen.
Då tänkte jag tyst för mig själv " Liza du kanske borde börja förstå att du är gravid.. på rikigt"
Jag har ju under min hela graviditet mått så himla bra så inget har stoppat mig.
Men nu är det kanske dax att dra ner på tempot bara två månad kvar:)


Fostrets utveckling vecka 32

Nu väger bebisen ungefär 1,7 kg och är cirka 42 cm lång från topp till tå. Lungorna kommer inte att vara fullt utvecklade förrän närmare förlossningen, men bebisen tränar redan andning genom att "andas" fostervatten.

En del bebisar har redan fullt av hår på huvudet, medan andra bara har små fjun. Att ha tjockt hår vid födseln garanterar inte att man kommer att ha tjockt hår senare i livet, men det har visat sig att barn som har tunt hår oftast har tunnare hår också som vuxna.

Du lägger förmodligen på dig ungefär 450 gram i veckan nu, framför allt därför att bebisen lägger på sig nästan halva sin födelsevikt under en fullgången graviditets sista sju veckor. Se till att du äter bra den sista tiden.


Tack för alla fina kommentarer! Blir alldeles varm när jag tänker på hur många som hejjar på oss:)

Jag är ganska trött just nu. Dels går jag omkring med en näsa som bara rinner och rinner och sen den senaste veckan har jag blivit väckt, runt 4 på morgonen. Kanske kommer det bli den magiskatiden för miraklet eller så är det en övergångsperiod. För när jag väl vaknar är det full fart därinne. En kullerbytta där, en armbåge här osv:)
Inatt kunde jag inte somna om då jag skulle upp redan vid 6.00
Ska prata med min "chef" om att förskjuta min halv8 tid till senare då det är jätte stressande för mig att gå upp så tidigt eftersom jag både ska få med mig själv och hunden till jobbet (speciellt nu när det är snö och man behöver så jävla mycket kläder:).

Snart är det dax att börja planera våra födelsedagar. Alltid lika spännande då jag och Alex fyller år med 11 dagars mellanrum och vi har alldeles för stor släkt för att slå ihop kalasen. Så som det ser ut just nu blir det en dag för Alex släkt att fira oss båda och en för min.

Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Tisdag 26/1 Middag hos Noni med tjejorna.
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Torsdag 28/1 17.30 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Lördag 30/1 Sopplunch och fika hos Amanda
Lördag 30/1 Middag mamma med mina bröder
Söndag 31/1 Blivande faster Amanda fyller år

Fredag 5/2 Utgång jobbet + Dom bästaste fd kollegorna Ingela och Katarina
Tisdag 9/2 14.30 MVC
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
9/2 Tjejkväll hos Linnea med klädbyte
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3 + Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Måndag 5/4 BF <3

Ne nu väntar soffan, SKÖNT!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa

På riktigt! Jag tänkte på det idag och försökte verkligen sätta mig in i situationen: JAG SKA BLI FARMOR! Kan inte riktigt fatta hur det ska bli?

Men jag längtar. Kan det vara så mysigt som när man får egna barn? Nä alla säger att det är ännu bättre! Ååå vad bra det ska bli då.



Många kramar från blivande farmor Åsa

2010-02-04 @ 21:16:23
Postat av: Tina

Alex fyller år dagen före Stisse och du dagen efter mej! =) Vi slår ihop kalasen! Öppet hus mellan typ 13 och 17. Sen håller man tummarna för att folk kommer på olika tider! Annars får man tänka "finns det hjärterum finns det stjärterum! Kram!

2010-02-08 @ 23:41:01
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0