Blir något förvirrad

Igår var vi på middag hos Underbara Moa gud vad gott det var. Kunde knappt sluta äta!
Hon hade gjort jättegod fläskfile i sås med Klyftpotatis, Sallad och bröd.
Till efterrätt vart det Vaniljkessela med Hallon. Också super!
Vi hade så mysigt, vi pratade om allt.. Relationer, Party, Inredning, MAT?, Barn ojojoj vad vuxna vi är: )
Vi bestämde på engång att vi skulle ses idag för promenad och fika hos mig.
Så idag passade jag på att äta första Semlan. Hur gott är det inte? I LOVE SEMLOR!

Är så kul att träffas ett helt tjejgäng och bara mysa. Så vi bestämde ett datum för middag igen, den här gången hemma hos Noni. Ska bli supermysigt/kul att få se hennes lägenhet i mitt gamla "hood" och smaka på hennes goda mat: ) Då får vi prova om det är den det är fel på eller hur Noni?


Idag tar jag första steget in i vecka 28 fattar ni ,fattar jag?
Det är bara 12 veckor kvar nu. Helt sjukt.



Fostrets utveckling vecka 28

Nu ligger slutspurten framför dig. Den tredje och sista trim
estern börjar kring vecka 29 och pågår till vecka 40 (ibland längre). De flesta kvinnor ökar i vikt med ungefär 5 kg denna period.

Den här veckan väger bebisen drygt ett kilo och är ca 38 cm lång från topp till tå. Ungefär vid den här tiden kan bebisen öppna ögonen och vrida på huvudet och en stark ljudkälla lyser på utsidan. Underhudsfettet bildas och fingernaglarna växer.

Det kan kännas som om du varit gravid i evigheter nu och samtidigt kan man känna oro över förlossningen. Gör en lista över saker du behöver förbereda och sysselsätt dig med den, om du behöver distraktion! Du kan börja titta på namn till bebisen och tänka på livet efter förlossningen.



Igår när vi skulle sova låg jag på sidan och helt plötsligt suger det till i Hela magen, tror den lilla/lille övade pirruetter eller nått för så har det aldrig känts tdigare. En härlig känsla som fick mig att Le.
Jag älskar rörelserna i magen trots att de ibland distraherar mig.

Det kändes ju som om jag bestämt mig för Emma ljungavagnen City cross men precis när vi tänkt slå till får jag ett sms av en vän som skriver att hennes väninna har en Brio Happy vagn som hon ska göra sig av med till våren.+ att hon har en bilstol också. Allt detta kan vi få köpa för runt 4.300:- Emmaljunga vagnen skulle kosta oss 5.600 och då får vi ingen bilstol med.



Så här ser Brio happyvagnen ut

och bilstolen


När det kändes som att vi skulle slå till på detta paket får jag ytterligare ett sms från min svärmor som säger att hon hittat en Brio happyvagn NY -08 i affär för 2995:-
Ååå.... Blir helt snurrig! Helst vill man ju köpa den ny och om det blir billigare så varför inte?
Får väl ha is i magen och avvakta. Ska åka in till stan och titta in i den butiken på Hornsgatan och se hur de ser ut. Så just nu känner jag mig minst sagt förvirrad.

Snart ska vi på middag hemma hos mamma. Det blir sparrissoppa med pannkakor mums!
Imorgon blir det storhandla då det ekar i både kyl,frys och skafferi.
Sen blir det besök av morbror med familj: )

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Moa Toa :)

Tack själv finafina Liza!

Det har varit 2 kanondagar med riktig kvallitetstid måste jag säga...

Det var också så otroligt kul för mig o se hur du o Alex har det hemma... Som sagt, mycket fint o hemtrevligt!



Jag hoppas VERKLIGEN inte att det dröjer till i slutet av månaden tills att vi ses eller hörs igen!!!!



Spännande med vagnen också, lova att skriva om hur du bestämmer dig för att göra!



Puss puss hjärtat

2010-01-05 @ 19:26:58
Postat av: Linnéa

Här kommer en hälsning från tåg mellan Sthlm och Lund. Skulle så gärna velat vara med på middagen igår, synd att jag inte hann! Men vill gärna vara med hemma hos Noni iaf! Ni får hojta till om vilket datum ni bestämde er för :)



Skoj med vagnletande! Älskar vagnar :) Finns så många snygga (och fula iofs) Jag gillar ju bugaboo eller brio sing men som du sa, du kanske ska ha en något stadigare vagn med Wilda och allt :)



Kärlek till er, alla tre! Vi hörs när jag har kommit hem igen!

2010-01-05 @ 21:54:09
Postat av: Linnéa

Här kommer en hälsning från tåg mellan Sthlm och Lund. Skulle så gärna velat vara med på middagen igår, synd att jag inte hann! Men vill gärna vara med hemma hos Noni iaf! Ni får hojta till om vilket datum ni bestämde er för :)



Skoj med vagnletande! Älskar vagnar :) Finns så många snygga (och fula iofs) Jag gillar ju bugaboo eller brio sing men som du sa, du kanske ska ha en något stadigare vagn med Wilda och allt :)



Kärlek till er, alla tre! Vi hörs när jag har kommit hem igen!

2010-01-05 @ 21:55:32
Postat av: Linnéa

Här kommer en hälsning från tåg mellan Sthlm och Lund. Skulle så gärna velat vara med på middagen igår, synd att jag inte hann! Men vill gärna vara med hemma hos Noni iaf! Ni får hojta till om vilket datum ni bestämde er för :)



Skoj med vagnletande! Älskar vagnar :) Finns så många snygga (och fula iofs) Jag gillar ju bugaboo eller brio sing men som du sa, du kanske ska ha en något stadigare vagn med Wilda och allt :)



Kärlek till er, alla tre! Vi hörs när jag har kommit hem igen!

2010-01-05 @ 21:59:21
Postat av: veronica rangdal

Det var verkligen jätte roligt att träffas och jag hoppas vi kommer fortsätt nu att träffas mer regelbundet :) ser fram emot att ni ska komma hit på middag hos mig och björn och våran lilla iris..

Om min mat inte smakar finns ju alltid lillplogen eller hur liza?? ;)



Linnéa, du är utan tvekan såklart välkommen!!! :)



Kramisar

2010-01-09 @ 00:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0