Dålig uppdatering sorry!

Det har varit en skön helg där vi fått mycket gjort Jag och Alex.
Wilda åkte med mamma på "semester" i fredags och kom hem vid halv 1 idag.Är nog första gången vi har varit "hundfria" utan att göra något speciellt. Kändes jättekonstigt samtidigt som det just nu var väldig skönt, då vi har så mycket att fixa. Men det är väldigt konstigt att gå upp på morgonen utan att hon går efter, öppna kylskåpet utan att hon kommer,bara det här att inte gå ut på en hel kväll som man är van vid känns helt underligt.
 
Igår hann vi med en hel del. Hittade en tjej i nacka som ville sälja en malmbyrå till oss så vi passade på att åka förbi henne då vi ändå skulle till barnenshus och titta barnvagn.
Alex och jag kollade på de olika vagnarna men det kändes som om vi redan från början var väldigt överens om den vagnen vi blivit erbjudna att köpa begagnad. Vi kände även på bilbarnstolen som vi också får köpa begagnad och den kändes lätt och smidig. Så nu har jag mailat tjejen som ska sälja barnvagn+bilstolen och bett henne skicka bilder och kolla att hon säljer de till oss med 100%. Vet ju hur vagnen ser ut men har bara sett bilder från brios hemsida skulle vilja se hur de ser ut i verkligheten. Åh vad jag längtar nu.

Vi passade även på att tiga till oss ett gratispaket på barnenshus, som innehöll:
Blöjhink+Blöjor
Nappar
Salvor
Våtservetter
Tidningar
Erbjudanden+ rabatter m.m.
Så det var toppen.



Byrån står nu i sovrummet och jag kunde inte vänta med att lägga ner lite kläder. :)
Alex har målat klart vaggan och den vart såå fin.Kommer nog bli svårt att låta den stå obäddad. Men ska iaf försöka vänta några veckor till(om det går)


Här ser ni resultatet <3




Här är vaggans "orginalfärg" som nu ska bli vit



Här är den klar. Denna bild är dock lite censurerad då vi redan skrivit in miraklets namn i grått på vaggan.
Den är så fin och tanken på att det finaste ska ligga där och sova gör mig varm:)


 
Igår var vi också på middag hemma hos Alex mamma Åsa och Leif. De hade gjort så fint,det vart trerättersmiddag så himlagott. Efter åkte vi på bio med Jensa, Alexandra och Totte. Vi såg snabba cash och jag vet egentligen inte vad jag tyckte om den. Helt okej men samtidigt har jag väldigt svårt för filmer där det inte finns något positivt alls. Men den var klart se värd!
funderade på hur det skulle gå att sitta på bio nu när den lilla tar upp så mycket plats i magen + efter alla mat vi ätit precis innan. Men det gick fint. Biografen vi går på har super bra stolar som man kan luta bakåt. Verkligen att rekomendera om man är gravid.
Den lilla låg och sprattlade under hela filmen. Dunk så slog den till ett revben, dunk så tittade en armbåge ut. Dels var klockan halv 10 som är favorittiden just nu och sen allt ljud som blir på en biograf.Svårt att sova då:) 

Bästaste Fanny skrev till mig på facebook häromdagen att hon kommer hem från Lund precis veckan innan Miraklet är planerat för att göra sin praktik här. Åh vad jag längtar och det är nästan så jag hoppas att vi treharblivitfyra då:) Älskar dig Fancy känns skönt att vi ses snart!


Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Tisdag 26/1 Middag hos Noni med tjejorna.
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Torsdag 28/1 17.30 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Torsdag 28/1 Ikea och köpa hyllor till badrummet
Söndag 31/1 blivande faster Amanda fyller år
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3 + Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Måndag 5/4 BF <3

Nyss hemkommen från en promenix ut till Alex mamma i Betsede. Nu lagar vi mat sen blir det soffligg hela kväll, skönt!

Det är svårt nu när jag vet "vem" det är som ligger i min mage att inte skriva han/hon. Men jag vet att det finns de som inte vill veta som läser bloggen så därför kanske det låter lite opersonligt och fumligt ibland.


Kärlek Liza

 


Kommentarer
Postat av: Mosan

Hej du underbara!

Vad kul med lite uppdatering i era liv!! O jag måste säga att vaggan blev super super fin!

Vad kul med byrån o att det känns bra med vagnen o barnstolen!

Vi ses på tisdag...jag längtar!

2010-01-24 @ 17:28:42
Postat av: Tina

Hej Liza! Å va fin vaggan va och blev! Jag är ju så nyfiken så jag håller på att dö! Vem har du där inne egentligen?! Vad står det för namn på vaggans huvudända! Åååå... Jag får ge mej till tåls som alla andra! =)

Hur som helst är Du bedårande vacker som gravid och förstår/vet att det är jätte mysigt att boa och fixa inför lilla Miraklets ankomst! Kram

2010-01-24 @ 18:42:54
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej! Vad fiiiin vaggan blev, jag är så glad att ni ville ha den!



Kan jag få veta vad ni behöver i kläd-väg, jag vill shoppa lite till Miraklet!



Kram

2010-01-24 @ 18:58:41
Postat av: veronica rangdal

hej gumman!!

det är verkligen jätte roligt att läsa bloggen och att få följa mer er på eran resa.

Vaggan blev hur fin som helst :)

Va roligt att ni bestämt er för vagnen och bilstolen, måste känns så skönt!!

kramisar

2010-01-24 @ 19:33:06
Postat av: Malin

Hej mitt lilla smultron!

Gud så fin vaggan blev, ser helt ny ut i ett gammalt format. P-fekt! :) Vad häftigt att köpa blöjr och dylikt, nu måste det verkligen kännas sm att det är nära (vilket det är, men iaf)hälsa Alex. puss

2010-01-24 @ 21:26:28
Postat av: Linnéa

Åh vad fin den blev Liza! Nu fattas bara lite fina tavlor att hänga ovanför :) Vi tar alla detaljer på tisdag, ska bli jättekul tycker jag!!



<3

2010-01-25 @ 15:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0