Det är väl bara att inse...

Någonstans har jag ju gått och trott att jag ska kunna jobba ändå fram tills den 5e.
Tyckte att jag planerat allt så väl då den 5 april är måndagen på Påsklovet. Hade varit perfekt att gå hem på fredagen tillsammans med barnen som väntar ledighet istället för att gå mitt i terminen. Men idag sa min barnmorska (ja jag vet att ni är fler som sagt det) att man behöver lite ledighet innan. Så förmodligen går jag två veckor tidigare runt den 19e mars redan:) Herregud det är ju snart!

Imorse var jag hos barnmorskan och allt såg toppen ut. Järnvärderna hade gått upp, jag är fortfarande precis på "svensson kurvan" vilket hon tyckte var jättebra. Känner att det är sån hets kring stora magar och det diskuterade vi om en stund. Hon berättade om folk med övervikt  under graviditeten och vilka komplikationer det kan bidra till under förlossningen etc.
Känns skönt att ha någon att bolla lite med. Hon lyssnade på Hjärtat som slog så fint. Värmer alltid när man hör det där egentligen rätt ocharmiga ljudet:)

3/12-09
44 slag/minuten

17/12-09
38 slag/minuten

14/1-10
36 slag/minuten

Från nu börjar man med 2 veckors kontroller, så nästa gång jag ska dit är redan den 28/1 känns skönt och så här ska det vara hela vägen fram till förlossningen.

Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Torsdag 21/1 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
Tisdag 16/2 Alex 23 år + Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC
Måndag 5/4 BF <3


På måndag är det mycket som kommer avslöjas. Kön, hur den lilla ser ut, hur den lilla mår, vad den gör. Alla våra frågor kommer besvaras under 45 minuter. Har bestämt att jag innan dess ska skriva ett litet "brev" med mina tankar inför detta. Hur jag känner nu, vad jag tror nu, vad jag förväntar mig osv.
Vi ska i helgen ta nya bilder på magen.
Så på söndag kommer det tankar och bilder från en förväntansfull Blivande mamma:)

Nu ska jag och Alex unna oss varsin Semla Mums!
Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Åsa (blivande farmor)

Hej Liza!



Jag tycker ändå det är skönt att höra att du har en frisk inställning till din graviditet, att du vill jobba så länge det går (det är ju ingen sjukdom)och får man inga komplikationer och känner sig frisk så är det bara jobba på. Väntan kan ju kännas hur lång som helst om man går hemma för länge innan. Åååå vad jag ser fram emot ultraljudet på måndag! Kram kram

2010-01-14 @ 21:18:55
Postat av: Jannike

Hej tjejen! Det är så mysigt att läsa din logg. Smart att fixa det där med faderskap innan, det ska tydligen ta lite tid det där. Skönt att slippa sitta där med en liten bebis. Vi ska dit nu på måndag. Vår bebis har börjat fixera huvudet i bäcken nu, lägtar så mycket! idag har jag 30 dagar till BF. Men det känns som om du ligger före endå, har nog inte förstått att det snart är dags för oss.. Jag lägger redan nu min gissning på vad ni ska få: jag tror att ni kommer få en liten pojke :) Du får gärna berätta för mig sen, är så nyfiken!

2010-01-14 @ 21:41:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

på nått sätt tror jag det är en pojke, men jag kan inte låta bli att ändå tro att det är en tjej.. haha..



Hur går det med vagn letandet?



Jag har köpt något litet bara lizen, för vet du även om du inte kanske vill ha saker "än" så tycker jag f*n att det är dags att ge saker nu, jag tror på er (ni två i samma kropp) och även om man måste tänka på allt så börja tänka på det fantastiska, underbara.. Tror du kommer känna så otroligt mycket om du börjar få något litet, fint, något ni behöver, tänk er de minsta sockorna, det fick mig att nästan köpa alla färger, när det inte ens är jag som väntar ett mirakel..Vän, våga tro för det gör jag, du är värd så mycket, du har varit med om otroligt svåra händelser de senaste åren, det är dags för dig att känna ofantlig lycka inom dig, istället för orättvisa tårar..



...Säg till om du vill ha en vän nära dig någon dag, för även om du kanske tycker fortfarande att det är jobbigt allt som hänt mellan oss, så finns jag...



Ta hand om dig, er alla 4:a..

Vi är många som håller tummarna det vet du..



<3 /alec

2010-01-16 @ 00:15:29
URL: http://bemyssuperstar.blogg.se/
Postat av: pinglan

halloj!!!

Oj oj vad spännande......vet inte om man vill veta vad det blir men när ni vet så blir man antagligen nyfiken!!Det där med hjärtslag å kön är jag ju mycket tveksam till.....

Klart du skall vila upp dig innan !! Var du hemma å tryck i den lite förskottspåskägg - för antagligen firar du delar av påsken på BB å där får du nog inget snarr!!

Ha det bäst

kramizar

2010-01-16 @ 09:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0