En stor sten har lättat från mitt bröst!

Tror aldrig att jag kommer vänja mig vid att göra Ul hur många har jag inte gjort det sista året typ 8-9 men ändå känns det alltid lika jobbigt!
Har sovit skit inatt drömt att vart jag än skulle kom jag försent, vaknade och trodde jag hade försovit mig då kl bara var 4.00
Iväg till jobbet jobbade till 13.00 som tur var har jag underbara kollegor som stöttar mig till tusen.
Ursch vad mitt hjärta slog påväg in till tittut. Vi satt i bilen och spekulerade kring könet på miraklet. Ingen vågade väl egentligen gissa det slutade med att vi trodde det blev "en flicka.. eller en pojke":)
När väl alla var på plats blivande mamma, blivande pappa, blivande morfar, blivande farmor, blivande bonusfarfar, blivande farfar och blivande faster så var det dax. Åhh.. vilket mysigt ställe.
Helt lugn och skönt bara vi där (då det bara finns ett rum) man fick fika lite innan vilket lättade på nervositeten.
14.15 var det våran tur. Vi fick en norsk barnmorska, jätte trevlig.
Alla slog sig ner framför tvn i soffan och jag fick lägga mig på den fina sängen:)



Sen körde hon igång.
Hon frågade om vi visste vad det skulle bli och vi svarade nej.
Vill ni veta och vi svarade ja på säkert 3 sekunder från det att skärmen gick igång fick vi veta det.
Alla frågade i kör hur kunde du se det så fort.. man blir bra imponerad.
Så nu vet vi vem det är i min mage. Vill dock inte skriva ut det här då jag vet att min mamma inte vill veta:)
Men här kommer lite bilder på våran fina...




Nu längtar jag ännu mer tills den lilla kommer ut.. det såg så mysigt ut!
Tack alla fina vänner för era sms och tankar idag:) och tack Malin, Linnea och Moa för att ni kom hit, fikade och tittade på miraklet. Var så mysigt! Tack alla ni som finns för mig! <3
Nu är jag supertrött och ska sova, lång dag imorgon! Men vi hörs snart igen.. 

Ps.Miraklet var perfekt,vägde 1200 gr och kommer uppskattningsvis väga 3500 vid födseln.
Den kommer förmodligen sova som sin pappa på magen och snutte är ett säkert köp innan födseln. (då den helst ville ha allt nära ansiktet både händer,fötter och navelsträng)


Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Moa toa

Tack själv underbara Liza o Alex för en supermysig kväll... Ni har verkligen ett mirakel på gång!

2010-01-18 @ 21:49:05
Postat av: Åsa

Tack för en fantastisk upplevelse! Det var skönt att se att allt var bra och att miraklet verkar så nöjd där inne!



Många kramar från mig

2010-01-19 @ 13:49:18
Postat av: Pinglan

Häftigt!!!!

Oj vill man veta eller ej????

Petra vill dock veta å hon tänker tala om det för mig!!!

Kramizar i massor till er alla tre + hund/Pinglan

2010-01-19 @ 17:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0