Hälften ditt <3 Hälften mitt

Tänk att det är så det är. Hälften ditt och hälften mitt.
Blir rörd när jag tänker på det. Att jag ska bli Mamma och Du Alexander Pappa:)
Det trodde vi inte för 6 år sedan att vi en dag skulle dela detta och även om vi trodde det låg det långt ifrån verkligheten just då.
Men nu står vi här 6 år senare och väntar på livets mirakel. Tänk att jag får dela det med dig!

Här visste vi om dig men vågade väl aldrig hoppas att det kunde bli så bra.
Alex och Liza 6 år (25/7-09)


Igår tog vi nya magbilder med lite Inspiration från en vän.


Imorgon har jag gått 31 fulla veckor, herregud vad tiden går fort nu:)
Magen växer så det knakar känns det som. Kommer ihåg känslan förr när man vaknade på morgon och aldrig känt sig så smal som just då.. Nu känns det som om magen växer som mest på natten så när jag vaknar har jag aldrig kännt mig större än just då:)
Det känns också att det börjar bli trångt där inne. Rörelserna blir tydligare utanpå. Blicken dras gärna ner till magen och man kan inte sluta njuta av att se magen guppa upp och ner, upp och ner.

Fick ett mail på facebook där det stod så här:

Jag arbetar för en mindre fristående tidning som heter Sourze. Du kan besöka den på sourze.se. På uppdrag av min arbetsgivare letar jag efter unga mammor/ blivande unga mammor i Stockholms förorter som skulle kunna tänka sig att bli intervjuade för en serie artiklar som vi jobbar på.

Intervjun skulle ske antingen via mail eller telefon. Det här ligger en bit fram i tiden, så det är ingenting du behöver besluta om precis nu. Har du någon hemsida eller blogg som vi kan besöka under tiden för att få en inblick i ditt liv, skulle det vara hjälpsamt.

Vänliga hälsningar,
Cheickna för Sourze red

Jag tyckte det lät jätteroligt men sen vart jag osäker, när jag gick in på hans profil kändes allt så skumt! Tråkigt jag hade gärna varit med i ett repotage. Men hur vet man om det är på riktigt eller inte? Inte vill jag ge ut min blogg till någon som verkar så skum! Äh jag tänker inte ens svara.

I fredags fick jag hem lite kläder till Miraklet som den Blivande Farmorn Åsa inhandlat:)




Nu börjar det bli mer och mer verkligt! Ligger på kvällarna och tittar på vaggan som står obäddad vid min sida av sängen. Tänka att det snart om bara några veckor kommer att ligga en liten människa där.
En sak till som tyder på att jag börjar förstå att det här kommer gå vägen är att jag inte längre skriver om mina tidigare graviditeter på samma sätt. Oron har lagt sig, vi har börjar om på nytt!


Fick ett jättefint mail idag utav en underbarvän. Den bästa av dom bästa:)
Tack Fancy för att du finns, Jag älskar och saknar dig!


Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Tisdag 26/1 Middag hos Noni med tjejorna.
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Torsdag 28/1 17.30 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Lördag 30/1 Sopplunch och fika hos Amanda
Lördag 30/1 Middag mamma med mina bröder
Söndag 31/1 Blivande faster Amanda fyller år

Fredag 5/2 Utgång jobbet + Dom bästaste fd kollegorna Ingela och Katarina
Tisdag 9/2 14.30 MVC
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
9/2 Tjejkväll hos Linnea med klädbyte
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3 + Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Måndag 5/4 BF <3

Nu vill den lilla inte sitta här länge är väl för "stilla". Bäst att jag rör mig innan revbenen går av:)

Juste satte ihop några bilder igår från vecka 17 tror jag och dom sista är från vecka 29!
Det som chockar mig nu är att jag var så "smal" i början det glömmer man snabbt haha:)


Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Malin.

...du skriver så fint om dig och Alex att man blir tårögd...

2010-01-31 @ 20:28:25
Postat av: fanny

Underbara foton :) Gud vad söta kläder farmor-Åsa köpt! hihi. Nu är du allt stor! Tiden går fort och snart kommer jag och kramar din mage, eller kanske den lilla :) Förhoppningsvis både och. LOVE

2010-01-31 @ 20:29:05
Postat av: Tina

Fina Liza! Du är så otroligt vacker på alla bilder! Man ser att du njuter av graviditeten! Härligt att läsa din blogg! Du är så positiv! Man blir glad! Att vänta barn är fantastiskt! Kramar från Tina

2010-01-31 @ 23:55:23
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin fina kläder.. Kanske du avslöjade lite där ;)



Ta det fint vackraste <3

/i mina tankar alexandra

2010-02-01 @ 11:00:46
URL: http://bemyssuperstar.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej! Vad fina bilder, du är så vacker!

Kul att se bilderna från början av graviditeten, det har hänt en del!



Kramar Åsa

2010-02-01 @ 21:20:20
Postat av: Anonym

Åh Liza vad du är vacker! Vilka fina bilder! Blir alldeles tårögt när du skriver så fint :) Ska bli så otroligt spännande att snart få följa er som föräldrar, tänk vilken grej! Nej nu måste jag sluta innan jag blir allt för sentimental! Tusen hjärtan till er

2010-02-02 @ 16:30:01
Postat av: Linnéa

Oj inlägget var från mig :) Så du inte tror att det var en stalker :)

2010-02-02 @ 18:06:58
Postat av: mamma

Vilka fina bilder Du tar, Alex!! Och vilken vacker

dotter jag har!!! Det är så härligt att se och läsa

och tiden går och det känns otroligt!

Älskar Er!

Alla kramar

2010-02-02 @ 20:59:29
Postat av: veronica rangdal

Ni är så himla fina tillsammans, all lycka till er :)

2010-02-03 @ 19:09:45
Postat av: pinglan

ja håller med alla andra

spännande ...nära.....vacker.....positiv....tillväxt...snart är det dags !!!

Å imorron ska jag klappa din mage å kanske skåla lite med miraklet!!

kramizar Pinglan

2010-02-04 @ 18:26:07
Postat av: ahnna

Hej Liza !

Nu äntligen hittar jag in på din sida igen !

Vilken tur att jag väntat .....

Jag vill ju inte veta om det blir en flicka eller pojke som jag kommer bli "gammel" moster till.

Roligt att läsa att allt flyter på och att ni längtar, inte många veckor kvar !

Vi väntar också med spänning och jag börjar redan kolla in barnkläder till den lilla/lille.

Många kramar/ahnna

2010-02-08 @ 10:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0