Herregud..Nu har jag passerat.

Jag har funderat ganska länge på när jag skulle passera 80 kg. Och nu har jag gjort det!
Imorse när jag vägde mig så vägde ja 80,7 kg och detta var på ändå på morgonen.
Inte konstigt att det är lite tungt att gå till/från jobbet när det nästan är som att jag bär 10 mjölkpaket då jag vägde strax över 70 kg innan.
Men det känns härligt, Jag älskar min mage som växer och växer:)


Bubbelbad med magen som nu putar lite över vattenytan:)


Igår vart det inget åka och titta på barnvagn, måste ta tag i det snart. Är ju som sagt mindre en 3 månader kvar och en kollega på jobbet berättade idag att hon blivit farmor 1 månad tidigare än beräknat. Tänk om det skulle hände oss då står vi där utan något. Nee.. Dax att börja shoppa lite kanske!

Jag har tagit på mig ett litet projekt.
Min mamma och pappa har under åren gjort egna fotoalbum
ett från -83 ett från -90 ett från -92 ett från -97 och ett från -99.
Men det finns bara ett orginalalbum, kopierna som finns har legat i ett skåp (osorterade).
Nu när min mamma och pappa är separerade vet de inte rikigt hur de ska göra med albumen. Då båda vill ha varsin upplaga.
Jag har då tagit på mig att försöka skapa fler album med samma kort. (det är ca 600 kort i varje album)

Detta innebär att jag måste:

Köpa pärmar och fotofickor
Sortera upp alla kopior efter årtal
Titta vilka kopior som finns med i pärmarna
Sortera in fotografierna på rätt plats i albumen
Se efter vilka kort som saknas
På något sätt kopiera de korten som saknas

Någon som vet om man kan lämna in fotografier någonstans för kopiering?

Förstår ni hur mycket jobb det är? Men det är roligt också! Nu har jag precis sorterat in alla kort i -92 pärmen.
Det saknades massor, men nu sitter dom kopior som fanns på rättplats:)

Jag är nog lite energisk, Alex brukar säga det " Jag förstår inte hur du orkar" Men jag tror att det är det som gör att jag orkar. På något sätt blir det terapi:)




Igår var min älskade vän Fanny här. Det var mysigt vi pratade mycket om hennes flytt till Lund på fredag, sen tittade vi på gamla bilder. Det var roligt! Vi har många fina minnen tillsammans och självklart kommer jag sakna dig jättemycket fancy! Men du vet att jag tycker du ska göra detta för din egen skull. Och som jag sa igår, var inte rädd för att misslyckas, det viktigste är att man prövar och gör ett försök. Jag hoppas du har möjlighet att komma till sthlm när Miraklet kommit och sen hoppas jag att du kommer och bor här i sommar. Tänk sen när du kommer hem, Ja barnet kanske är 3 år då men tänk vilken fin barnvakt du blir då:) och vad mycket mer roliga saker vi kan göra. Det blir lite skillnad från en ammande, trött småbarnsförälder hehe..
Tänk positivt allt kommer gå bra och vad som än händer så finns jag här, allltid. Älskar dig Evigt!

Jag känner mig trött (trots att jag äter extra järn) och jag vet att jag är gravid och att det hör till men känns ändå jobbigt då jag inte är sån som sitter och jäspar på jobbet. Men som tur är har jag kollegor som förstår. Imorgon börjar jag inte förens 9.30 så då får jag lite sovmorgon det blir skönt.

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Liza vad fin den är magen som sticker upp!

När du är klar med albumen så kan du hojta till, det finns lite att sortera här med ;) Visst är det terapi, men tyvärr är jag inte mogen än för den sortens terpi! Många kramar från en snorig Åsa

2010-01-11 @ 21:29:15
Postat av: Moa

Hej Min Vän!

Fin mage i badet...det ser verkligen mysigt ut med den fina ljusstaken...VACKERT!



Skulle vara kul o se magbilder nu...har du någon som är tagen nyligen tro?



Puss på dig

2010-01-12 @ 17:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0