Mvc+ Familjerätten

Eftersom jag inte började förens kvart över nio idag bestämde jag mig för att tacka nej till Alex snälla erbjudande om att ta bilen till jobbet. Så upp, på med alla kläder sen gav vi oss iväg.(Wilda och jag)
Första biten gick kanon trots all snö men sen när vi kom till Gustavsberg blev det värre.
Dom hade inte plogat gångbanan. Jag höll på att dö, minst sagt. Det var säkert 30 dm snö att pulsa i, det går ju inte och när det redan känns som om man väger 1000 kg blir det bara värre. Men jag kom fram, svettig och trött. Förstod inte alls hur det skulle gå att jobba hela dagen men det gick:)
Tycker det är ganska fascinerande med oss svenskar, vi går i flera dagar och pratar om att det ska bli snöstorm/snökaos men sen när det väl kommer då är det som om allt stannar upp. Ingen visste något!
Tycker det är helt otroligt som om det aldrig snöat förr!Åh.. skönt nu fick jag gnälla lite.Hehe!

Idag var jag hos min barnmorska också gick snabbt och smidigt.  Hon mätte och tyckte det hänt massor dock märks det inget på vågen men det sa hon inte gjorde något alls. Totalt har jag gått upp 7 kg sen jag var där första gången. Hon lyssnade på hjärtat och den lillas hjärta slog 148 slag/min allt lät mycket fint!
Känns konstigt ibland när jag är där för just nu har jag inga frågor, men man tycker man borde ha tusen.
Tror att jag bara njuter av min graviditet och har väl inte rikigt kommit in i förlossningstankar än heller.
Ska tillbaka den 9 februari igen!

Nu är det klart att Alex är pappa:) Fast det har det ju varit hela tiden för oss.. men nu står det även på papper. Känns skönt att ha det avklarat! Var en ganska märklig upplevelse måste jag säga. Förstår att för alla är det inte så självklart med faderskap och gemensam vårdnad men får oss är det solklart!



Imorgon är det fredag känns skönt då jag är ganska trött! Längtar tills lördag då man får lite sovmorgon. Ikväll blir det mys i soffan med Wallander och ostbåga.

Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Tisdag 26/1 Middag hos Noni med tjejorna.
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Torsdag 28/1 17.30 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Lördag 30/1 Sopplunch och fika hos Amanda
Lördag 30/1 Middag mamma med mina bröder
Söndag 31/1 Blivande faster Amanda fyller år
Lördag 6/2 Åka till uppsala och hälsa på en gamal vän Stephanie
Lördag 6/2 Hämta vagn och bilbarnstol:)
Tisdag 9/2 14.30 MVC
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
9/2 Tjejkväll hos Linnea med klädbyte
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3 + Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Måndag 5/4 BF <3


(Fanny jag saknar dig. Maila och uppdatera mig! I love you!)


Kärlek Liza



Kommentarer
Postat av: pinglan

hej

oj oj det är nära nu!!!

Sju kilo är ju alldeles lagom......kan ju bli ngr till nu mot slutet.

Kul att du hittat så mkt fine grejer på tradera!!!

Såg inget 5/2 i din kalender...där ska ju stå utgång!!!

kramizar Pinglan

2010-01-29 @ 16:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0