Tradera is the shit:)

För den som inte testat tradera, Gör det!Dock är det beroende framkallande så skyll inte på mig när ni väl är inne i skiten:) ...men det är både spännande,fett värt och roligt! Vi har hittils vunnit en åkpåse till vagnen, en fin filt och en skötväska. Allt för en betydligt mindre summa än om det vore nytt!







Totalt: 690 kr:-


Nu är jag inne i vecka 31. Känns så härligt att nedräkningen från tio har börjat. Alltså är vi på nio nu, nio veckor kvar innan treskablifyra:)

Fostrets utveckling vecka 31

Bebisens kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och de ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek. Den väger ungefär 1,5 kg nu, ser mer och mer ut som en nyfödd bebis ”ska” göra och är drygt 40 cm lång.

På grund av trängseln därinne, har du kanske märkt att bebisen inte längre rör sig lika livligt. Så länge den fortsätter vrida på sig lite, så vet du att allt står väl till. Det kan vara svårt att tro, men bebisen har fortfarande en hel del växande kvar innan den föds – ungefär 900 gram!

Bebisens inre organ fortsätter att utvecklas och mogna och den kissar nu vatten, vilket är bra träning inför livet utanför. Snart kan du vara förvissad om att ditt barn börjar få ett rikt inre liv – undersökningar har visat, att bebisar i magen har perioder av drömsömn redan kring åttonde månaden.

Du har förmodligen gått upp 1,3-1,8 kg denna månad. Ett knappt halvkilo (450 g) per vecka är helt normalt under sista trimestern, eftersom bebisen går igenom en sista växtspurt inför födseln.



Det lilla livet i magen mår fint. Dock tycker jag att jag lite för långsamt ökar i vikt. Ibland känns det inte som om det händer något alls. Men det är klart det gör! Imorgon ska jag till min barnmorska så det blir skönt att få veta hur man ligger till på kurvan. Hoppas vi förblir "perfekta". 
Något som jag märker av mer och mer är att magen blivit högre. Den börjar nu redan precis under bröstet och detta gör det svårt att sitta rakt, köra bil m.m. Det skönaste är helt klart att stå eller ligga. Sträcka ut bröstet ordentligt då det känns som om revbenen ska ibland ska gå av.
Vi ska försöka hinna ta nya bilder i helgen så ni får beskåda mig och min mage:)


Igår var jag på middag med tjejerna hemma hos Veronica. Det var supergott, mysigt och trevligt allt på samma gång! Var så mysigt att få komma hem till Veronica och hennes kille Björn och som jag sa igår var jag rikigt imponerad. Gud vad fint ni har det hemma:)
Nästa gång blir det hemma hos Linnea ska också bli mysigt, då ska vi inte bara äta middag utan vi ska även ha klädbytar kväll. Det innebär att alla som vill och kan tar med sig kläder och sen byter man med varandra, ska bli kul att testa då vi pratat om det såå länge:) Sen hoppas jag på "en dag på stan" innan det är bebisdax.

Pratade lite med Linnea igår om några tavlor som jag vill att hon ska göra.
Det kommer bli 3 canvastavlor, två med ord (Kärlek och Längtan) och en med ett stort <3.
Dessa ska sitta ovanför miraklets vagga. Tror det blir super, jag gav Linnea fria händer:) Ser framemot resultatet!

 I love my girls, tack för att ni finns!

Planer framöver:
Torsdag 14/1 8.15 MVC
Måndag 18/1 14.15 Tittut Ultraljud : )
Tisdag 26/1 Middag hos Noni med tjejorna.
Torsdag 28/1 13.30 MVC
Torsdag 28/1 17.30 Socialkontoret Bekräfta faderskap
Lördag 30/1 Sopplunch och fika hos Amanda
Lördag 30/1 Middag mamma med mina bröder
Söndag 31/1 Blivande faster Amanda fyller år
Lördag 6/2 Åka till uppsala och hälsa på en gamal vän Stephanie
Lördag 6/2 Hämta vagn och bilbarnstol:)
Tisdag 9/2 Förberedelsekurs förlossning 15.00 MVC
9/2 Tjejkväll hos Linnea med klädbyte
Tisdag 16/2 Alex 23 år<3 + Förberedelsekurs Amning 15.00 MVC
Lördag 27/2 Jag fyller 23 år
Måndag 5/4 BF <3

Nu börjar det bli dax att skriva önskelista för om exakt en månad fyller jag år:)
Ska klura lite på det så återkommer jag.

Kärlek Liza





Kommentarer
Postat av: Anonym

I love you to!!



Tack för att du finns!

2010-01-28 @ 09:42:25
Postat av: Amanda

Kan du inte hälsa bebisen att skynda sig lite? Vill bli faster NU! :D

2010-01-28 @ 12:10:00
Postat av: Anonym

Mamii Liza om bara några små futtiga veckor, amazing. Hoppas allt va bra idag hos mvc. DU vet väl att alla hela tiden klämmer klämmer tummarna hårt.



Hoppas du får tid över snart, att träffas skulle vara underbart om bara för en liten stund.!!



Dagarna sen i somras har oftast gått åt att tänka hur allt kunde bli så fel, hoppas vi kan lägga allt åt sidan..Du finns i mitt hjärta, det har du alltid gjort..



Vänskap/alec

2010-01-28 @ 12:50:47
URL: http://bemyssuperstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0