Första barnvakten

Funderar på om det är någon som läser min blogg? Kanske för att det är sommar och folk är på semester men jag fortsätter skriva lite ibland ändå.

Idag har varit en spännande dag för oss.. Började igår med att farmor Åsa ringde och frågade om hon och Leif fick låna lilla miraklet idag en liten stund. (Då hon vet att jag har lite att göra med tavlorna som ska levereras på måndag) Och själklart eftersom jag inte gör annat än att litar på dom svarade jag ja, vi bor ju ändå så nära varandra så skulle det vara något är jag där inom 5 minuter.

Så imorse gick vi upp 10.30 så skönt. Tog det lugnt och inväntade matning då Tyra inte rikigt tar nappflaska ännu ville vi att hon skulle vara fulltankad vid lämningen. Men det slutade med att jag åkte dit tog en kopp kaffe och ammade lillan. Sen gav jag henne en snabb puss sa hej då och gick.

Väl hemma tog jag hunden på en promenad var länge sedan det bara var hon och jag.. tänkte att det är väl det jag hinner men icke. Efter en timme ringde jag och kollade så allt gick bra. Då höll hon på att somna och jag hörde hur hon gjorde sitt sovgnäll:)
Sen gick det ännu 1 timme så ringde jag igen då sov hon så gott. Efter 3,5 timme från det att jag lämnade henne ringde Åsa och sa att nu är det nog bäst att kossan kommer:) Ne så sa hon inte men så var det.
Så jag och Alex åkte dit och jag gav Tyra lite mat så somnade hon om.
Jag hann göra så mycket här hemma under tiden Tyra var där, jag hann t.om. bli rastlös:)
Men det kändes otroligt skönt att veta att det funkar och att jag vet att jag klarar av det. Jag grät inte och jag klättrade inte på väggarna (Förens efter några timmar)

Nu har vi kommit hem efter att fått god mat hos svärföräldrarna. Nu väntas lite pyssel med tavlorna och sen sängen. Härligt med lite regn jag vet någon som är glad... våran gräsmata!

Kärlek Liza

Kommentarer
Postat av: Melanie

Jag läser allt här fortfarande:-) Kram!

2010-07-25 @ 11:50:52
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com
Postat av: farmor

Tack för att ni är så generösa och delar med er av Tyra, hon är ju så underbar det lilla miraklet <3



Kramar till er!

2010-07-25 @ 12:45:33
Postat av: farmor

Tack för att ni är så generösa och delar med er av Tyra, hon är ju så underbar det lilla miraklet <3



Kramar till er!

2010-07-25 @ 12:46:50
Postat av: moa

Hej Gumman!



Jag läser din blogg...men det blir lättare när man är på jobbet:)

Ledsen att jag inte hört av mig som jag sa att jag skulle, men jag hoppas på en moa och liza date inom kort:)



Puss

2010-08-02 @ 08:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0