Wilda får stanna <3

Som jag säkert skrivit tidigare har det varit svårt att gå ifrån att ha hund till att få ett barn. Wilda som förut var min lilla bebis fick över en natt bli "bara" hund. Detta kom förstås tillsammans med ångest, dålig samvete m.m. men nu är det ändring på det. Har nu en bestämd en runda som jag och Wilda går tillsammans varje dag då Alex får vara hemma med lilla miraklet själv. Nu vet vi ju att det inte är någon panik jag behöver inte hänga över henne hela tiden. Känns så bra. Två dagar i rad har vi varit ute, fasen vad skönt det är att svettas. Och Wilda är glad över att få se någat annat:) Känns så skönt när man vet att hon fått en långpromenad!
Sen har vi ju också märkt att Tyra Älskar Wilda. Den enda som fått Tyra att verkligen skratta och då menar jag skratta, sådär att hon nästan kiknar, det är Wilda. Alex och jag har prövat allt men wilda behöver bara visa sig under en promenad så skrattar Tyra. Helt underbart!

Satt precis och tittade på Livet på bb. En brittisk serie som går på tv kl 21.00 på onsdagar.
När man är så nära sin förlossning fortfarande ger detta program en sån känsla. Tårarna rann nerför mina kinder. Tänk att vi varit där, gjort det där och klarat det utan större problem:) Tänk hur fin Alex var den natten, hur han kämpade, stöttade och fanns där. Förstår det när man ser hur andra män (och kvinnor) beter sig under en förlossningen. Men Alex var allt man kan önska och lite till! Kan nästan längta tills den dagen vi får göra om det även om det kommer dröja några år. Men det finns ingen gång, någonsin i ett förhållande som man sammarbetar och kämpar så tillsammans.
Förhållandet går till en annan demension.
Och tänk att Tyra var så frisk och skrek från början (Finns en del skräck exempel) Vilken tur vi haft!
Och tänk att det blev just hon.. en lång väntan med två missfall men idag känner jag att det var det absolut värt.
Tyra är det finaste jag har och självklart hennes pappa med. Jag älskar min familj, mitt liv!
Kan inte bli bättre!
Avslutar men en text ur låten Capri med colbie caillat som en dag ska bli en tatuering.

"And things will be hard at times
But I've learned to try
Just listening
Patiently"





Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Mamma Ewa Mormor

Hej mina sötnosar!!

Tänker ibland just som ni, tänk att lilla Tyra kom till Er och till oss alla!! Det är ju helt underbart! Och sen tycker jag att Ni har varit så himla härliga som klara hela förlossningen på ett

sätt som gör mig avundsjuk!! Jag var aldrig så bra på det!!! Ni var så lugna och trygga!!

Ni ska veta hur mycket jag kan längta efter er lilla

tjej när jag inte sett henne på nån dag!! Vilken lycka att vi bor så nära varandra!!

Kramar i mängder

Mamma/ewa/mormor

2010-08-03 @ 13:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0