Åh vad jag inte är gjort för att ligga på soffan

Idag har jag hunnit med mycket.
Fick sova länge idag 09.30. Den lilla i magen vaknade in till liv förens 11 kan vara för bion igår det var full fart till natten:)
Sen har jag och wilda varit ute och gått en långpromenad, vi har skottat snö på baksidan så vi kan komma in i förrådet, börjat med en tavla, Kllippt wildas tassar och damsugit.
Ibland vet jag inte om det är så bra att hålla igång så här med tanke på magen men jag har så svårt att bara lägga mig på soffan och läsa en bok. Jag är inte gjort för att ligga på soffan!

Idag har jag provat hallonbladsteet. Jag vet inte rikigt vad min Barnmorska pratade om när hon sa att det var grönt och beskt det tyckte inte jag. färgen var härligt lila och smaken god. Nu ska jag försöka dricka det här varje dag fram till miraklet tittar ut:) Tack Åsa!

Tror inte ni förstår hur mycket jag längtar nu! Vill bara att tiden ska gå på, vill att den lilla ska komma ut.
Har varit så skönt att vara ledig en vecka helt själv, har ibland föreställt mig hur det kommer bli att gå här hemma med en liten. Jag blir mer och mer nyfiken på vem det är i magen? Inte vad det är för det vet vi ju redan utan vem? Hur kommer denna lilla varelse att vara? Hur kom den lilla se ut? Hur kommer mina och Alex drag att speglas i vårt lilla mirakel? Allt detta återstår att se och jag kan knappt bärga mig:)

En vän skrev till mig på facebook häromdagen "Ser att du är i vecka 35+2 min lilla kom när jag var i 35+5"
Då blev allt så verkligt tänk att den skulle kunna komma idag, imorgon, om en vecka, när som och vi har ingen anning.
Detta får mig att börja tänka på BB-väskan kanske ska packa den iaf? Eller så får jag ha lite is i magen.

Vart så glad igår när jag fick ett sms av min bästaste Fancy. Hon har ju planerat att komma hit den 27/3 och stanna en vecka. Men förhoppningsvis har den lilla inte kommit ut än och därför har hon nu (hoppas hoppas att det blir så) Bestämt sig för att komma den 23 april också:) Det värmer så när jag vet att hon kommer och jag vet att hon kommer få träffa vår lilla bebis:) Älskar dig Fanny!


Satt och tittade på lite gamla magbilder herregud. Här är en i vecka 14 och det kändes då som om jag var "tjock"
När jag nu ser bilderna tänker jag gud vad "smal" jag var innan:)

Vecka 14 och vecka 33

Nu kommer snart Sofia och ska fika, älskar att få besök!

Kärlek Liza


Kommentarer
Postat av: Tina

Å va fina bilder Liza! Jag blir avis på den runda, goa, härliga bebimagen! Minns hur mysigt det var att krypa upp i soffan och känna hur det rörde sej där inne. Eller bara klappa magen och njuta av att den lilla sov. Nu är det inte långt kvar! Snart, snart får du se och lära känna lilla miraklet! Lyckos dej! Kram Tina

2010-03-04 @ 15:40:58
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Johanna - Max mamma

Hallonbladstet man ska dricka ska vara 100% hallonblad!

Det tet är grönt och inte så gott.

Sen finns det ett annat som har 50%hallonblad och 50%hallonte

Tror att det är de som du dricker!

Jag frack 100%hallonblad och min lilla max kom i vecka 38+3

Lycka till nu!

2010-03-04 @ 21:35:20
URL: http://ginnsy.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vad bra att hallonblads teet smakade bra, hoppas att det gör susen ;) Visst undrar man hur miraklet ska vara som person och hur ska den lilla se ut, kanske lik farmor ;) nä jag skoja bara:))) Vi får väääänta och se!



Kram på er!

2010-03-04 @ 22:22:40
Postat av: pinglan

En fjuttig månad kvar...30 dagar å nätter....overkligt och spännande på samma gång!!

Man vill ju inte att miraklet skall komma för tidigt ...men vill inte vänta heller

Skutta å hoppa som vanligt sitta still kan nån annan göra!!!

Kramizar Pinglan

2010-03-05 @ 14:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0