Fel att jobba så länge man mår bra?

Ibland blir jag lite irriterad på alla förväntningar man har under en graviditet.
Man ska helst må så illa så man kräks varje dag, man ska vara så trött att det första man gör när man kommer hem är att sova bort sitt liv, man ska bli sjukskriven så fort man plussat och ingen mår så dåligt som man själv. Någonstans glömmer man bort att det är en gåva att ens kunna få barn, man tar det som självklart, man glömmer bort det valet man faktiskt gjort!
Jag jobbar och mår bra och jag utmärker mig inte för att vara bättre än alla andra det är inte så. Men ständigt får jag frågan "ska du inte hinna vila lite innan?" "Du måste ju hinna varva ner?"  med någon storts besserwisser klang i rösten
-Vadå varva ner? Hur då? Genom att gå hemma och känna efter hur jag känner och bli lika gnällig som alla andra? Aldrig i livet. Jag mår bra och är stolt efter en arbetsdag jag vill jobba och jag kan jobba därför tänker jag också göra just det, jobba.

Jag tror inte att man behöver 4 veckors semester för att orka föda barn. Dom bekriver/jämför förlossningen med ett maratonlopp rent energimässigt. Hur många tar semester veckorna innan för att hinna varva ner och ladda. INTE många!

Jag tycker synd om alla män därute som får en gravid-surpuppa till tjej när allt han trodde var att dom skulle bli lyckligare!

Nu har jag klagat! Dags att åka och jobba!

Kärlek Liza

Alex förlovningsring, Älskar dig Evigt!



Kommentarer
Postat av: pinglan

Go Liza!!!!kramizar Pinglan

2010-03-23 @ 18:28:50
Postat av: Tina

Jag håller med dej! Kan man jobba så är det roligare än att ligga hemma och jäsa! Däremot har jag varit rena rama vulkanen känslomässigt under mina graviditeter. Stisse hade det inte lätt! Han är en av de män du pratar om i ditt inlägg =P

Han har berättat nu i efterhand att han kunde förutse ett utbrott bara han klev innanför dörren trots att jag kvittrade som en fågel just då! =D

Ena stunden skrattade jag, nästa grät jag eller var arg som ett bi! Även fast känslorna svallar åt alla håll kan inget mäta sej med känslan av att bära på något så fint! Kan knappt vänta tills vi kan skaffa en till! =D

Nu längtar jag efter att få se erat lilla mirakel!

Kram

2010-03-23 @ 20:19:00
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Åsa

Härligt Liza, bra skrivet!



Många kramar från snart farmor<3

2010-03-23 @ 21:50:58
Postat av: Melanie

alla är vi ju olika och har olika förutsättningar. Så länge man gör det som man själv mår bäst av, man ska ju göra det man själv känner är bäst. Oavsett om det är att jobba in i det sista, eller gå på havandeskapspennig dom sista två månaderna. Folk har alltid mycket åsikter oavsett;) Men det blir ju onekligen fjantigt med vissa tjejer som precis efter dom plussat inte kan lyfta, bära eller knappt gå hehe;-)

2010-03-24 @ 13:50:51
URL: http://www.nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0